پیکر مطهر شهید شادمانی برای همیشه در شهر گلگیر باقی ماند

خانواده شهید جلیل شادمانی با خواسته مردم خون گرم بختیاری در خصوص ماندن پیکر مطهر فرزندشان در این سرزمین موافقت قلبی خود را اعلام نمودند.

هورخبر – حجه الاسلام و المسلمین محمد صادق امینی در مراسم بزرگداشت و استقبال از خانواده شهید جلیل شادمانی از جمله شهدای گمنام که پس از ۴۱ سال خانواده وی مشخص شد، ضمن ابزار همدردی با خانواده های شهدای حادثه تروریستی کرمان و چهارمین سالگرد شهادت مالک رهبر عزیزمان سردار دلها سپهبد سلیمانی و عمارهای رهبرمان حضرت آیت الله مصباح را به حضار و ملت سربلند ایران تسلیت عرض نمود.

وی قصد حضور خود را اینچنین اعلام داشت: من هم مانند این خیل عظیم جمعیت برای خوش آمدگویی و استقبال خانواده محترم شهید عزیزمان آقا جلیل شادمانی آمدم تا در کنار همه شما خوبان یک بهره معنویی برده باشم. اما حسب تاکید عزیز دلمان امیر قربانی یکی از برگ های زرین و پر افتخار شهرمان که فرمودند چند کلمه ای به نیابت ایشان عرض ارادتی بنمایم. آری امروز ایل غیور بختیاری، مردم شهیدپرور مسجدسلیمان و ساکنان شهر خون گرم گلگیر همه شهیدان انقلاب اسلامی را به ویژه شهید عزیز دل و فقیدمان آقا جلیل شادمانی را احترام می کنیم.

او افزود: امروز اینجا آمده ایم که به خانواده معظم و گرامی این شهید به سرزمین هزار شهید مسجدسلیمان و سرزمین شهید سیزده ساله بهنام محمدی و شهید مبارزه با استکبار علی مردان خان بختیاری خوش آمدی گفته باشیم که ارادات خودمان را به این خانواده نشان بدهیم. چند سال پیش که در صدارت امامت جمعه بودم یادم است آقا جلیل شادمانی را با چه شکوه و عظمتی از مصلی نماز جمعه مسجدسلیمان تا این مکان تشیع و با وی وداع کردیم. خانواده شهید شادمانی ای نور چشمان ما شما آن روز نبودید ولی مردم مسجدسلیمان و گلگیر سنگ تمام گذاشتند. در همین محل پشت تریبون سخنرانی کردم و روضه ای خواندم و گفتم ای شهید عزیز ما نمی دانیم اهل کدام شهر و دیاری هستید، نمی دانیم الان پدرت، مادرت، خواهران و برادرانت کجایند و درچه حالی هستند، اما شاهد باش که این مردم چطور دارند برایت خواهری، مادری و برادری می کنند. چطور بر سر و سینه خود می زنند، خانواده آقا جلیل شادمانی نبودید که ببینید این مردم زیر این تابوت چقدر اشک ریختند، ناله کردند… آنروز اگر چه با نام شهید گمنام به منطقه آمد اما برای این مردم خون گرم از هر آشنایی آشنا تر بود و از هر عزیزی عزیزتر…

این استاد حوزه عنوان کرد: خانواده عزیز شادمانی این آبادانی مختصری که اینجا پدیدار شده و می رود که به یک نقطه مهم زیارتی، سیاحتی، گردشگری برای استان و حتی کشور تبدیل شود از بابت صدقه سر آقا جلیل شماست‌. الان که بعد از چهل سال و اندی به زیارت ایشان نائل شده اید خوش آمدید و قدمتان بر روی چشم های ماست. این سرزمین مردمانی مهمان نواز دارد. اگر چه امروز باید خیلی ها را اکرام و تکریم کنم اما اجازه می خواهم همه را میزبان خانواده محترم آقا جلیل شادمانی حساب کنم.

حجه الاسلام و المسلمین امینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از امیرحیدری فرمانده پر افتخار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و سایر امیران همراه، امیر قربانی فرماندهی هوانیروز، سردار حاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تا فرماندار مسجدسلیمان، آیت الله حسینی شاهرودی، امام جمعه شهرستان و… به شما خانواده شهید آقا جلیل شادمانی خوش آمد می گوئیم. شهید جلیل شادمانی در مقطعی زخمی و جانباز بوده و در عملیاتی اسیر و سپس شهید گمنام می شوند و در نهایت در آغوش و دامن این سرزمین به خاک سپرده شدند.

وی خطاب به خانواده شهید شادمانی عنوان کرد: این جماعت حاضر، خانواده های شهدا، مردم شهرهای گلگیر، مسجدسلیمان و… از من خواسته اند هرجور شده از شما بخواهم اجازه دهید این شهید در همین سرزمین بماند و افتخاری بر افتخارات مان افزوده شود. اجازه دهید این شهید مانند ماه در این آسمان بماند و برکت بر این سرزمین بتابد.

امینی در ادامه افزود: اینجانب تا حدودی حس و حال شما را درک می کنم، چراکه وقتی بعد از ۱۵ سال خبر پیدا شدن برادر شهیدم که بیسیم چی بود و در فاو شهید شده را آوردند از آنجا که وصیت کرده بود در قم به خاک سپرده شود بین خانواده یک کش و قوس احساسی بوجود آمد… آری فرقی ندارند هرکجا که باشند همه زیر آسمان خدایند و امام زمان “عج”هستند.

این مقام حوزوی در ادامه عنوان داشت: فرصت نیست بیشتر از جلیل همدانی، و از همدان سخن بگویم از آخوند همدانی، سردار حاج حسین همدانی، شهید چیت سازیان، از ملاعلی، سردار سلگی و… بگویم. یکی دو بار بدون هیچ هدفی رفتم فقط به جهت زیارت قبور این شهیدان عزیزمان… این مردم به شهید شما امید بسته اند و می خواهند این منطقه را تبدیل کنند به یک منطقه سیاحتی و زیارتی که سالانه دو سه میلیون زوار و گردشگر بیایند. این محل بواسطه چشمه های آب گرم گوگردی گلگیر یک منطقه آینده دار خواهد شد. ما همه اینها را به یک تار موی آقا جلیل شما نمی دهیم.

امینی افزود: آنروز با او آمدیم که دنیا و آخرت مان را آباد کنیم، امروز آمدیم به پیشوازی و استقبال از شما، امروز شما صاحب اختیار هستید… شهید آقا جلیل روی دست ها با گمنامی آمد ایران و درنهایت آمد مسجدسلیمان شهر گلگیر. خدا شاهد بوده و هست از روز تشیع تا به امروز این مردم کم نگذاشتند.

لازم به ذکر است خانواده شهید «جلیل شادمانی» از روستای حیران استان همدان امروز پس از ۴١ سال فراغ و گمنامی در روستای گلگیر مسجدسلیمان حاضر شدند و در مراسمی به وصال فرزندشان رسیدند.

مراسم استقبال و بدرقه خانواده شهید شادمانی امروز با حضور گسترده مردم مسجدسلیمان، گل گیر، عشایر بختیاری، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، برادر شهید سردار «علی شادمانی» معاون قرارگاه خاتم الانبیا و سردار «عبدالرضا مراد حاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

این شهید والامقام در سال ٩٧ بعنوان شهید گمنام در شهر گل گیر مسجدسلیمان به خاک سپرده می‌شود و چند روز پیش هویت این فرزند پرافتخار وطن شناسایی شد. شهید «جلیل شادمانی» در سال ۶١ در تیپ ذوالفقار ارتش به عنوان سرباز عازم جبهه می‌شود و پس از مجروح شدن در عملیات بیت المقدس به اسارت ارتش بعث عراق در می‌آید، او پس از سه روز در راه بیمارستان بصره به شهادت می‌رسد.

در پایان با اطلاع شدیم که خانواده شهید جلیل شادمانی با خواسته مردم خون گرم بختیاری در خصوص ماندن پیکر مطهر برادر خود در این سرزمین موافقت قلبی شان را اعلام نمودند.

https://hoorkhabar.ir/715317کپی شد!
3070