کسب رتبه نخست کشوری ایجاد صلح و سازش توسط شورای حل اختلاف خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از کسب رتبه نخست کشور توسط شورای حل اختلاف استان در ایجاد صلح و سازش پرونده‌های قضایی خبر داد.

هورخبر –  حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون دادگستری خوزستان اظهار داشت: با وجود کمبود‌ها و کاستی‌ها، شورا‌های حل اختلاف استان با همراهی و استفاده از ظرفیت‌های بزرگان، معتمدان، فرهیختگان، مصلحان، ریش سفیدان، سران عشایر، روحانیون و دیگر افراد متنفذ، موفق شد در ایجاد صلح و سازش پرونده‌های مهم قضایی و قصاص در جایگاه نخست کشور قرار گیرد.

این مقام مسئول افزود: شورای حل اختلاف برخاسته از مردم و مهم‌ترین رسالت ذاتی آن ایجاد صلح و سازش در دعاوی و اختلاف‌های مردم است، تقویت این نهاد منجر به افزایش امنیت و آرامش در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی رسالت مهم شورای حل اختلاف را رفع خصومت و اختلافات میان مردم دانست و ادامه داد: هر چه صلح و سازش در جامعه گسترش یابد مشکلات و اختلافات نیز به حداقل می‌رسد و رضایتمندی، امنیت و آرامش پایدار افزایش پیدا خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: ارتقای جایگاه شورای حل اختلاف و رضایتمندی از آن، با برنامه‌های کاربردی و راهبردی تحقق پیدا می‌کند، بنابراین باید تلاش مضاعفی برای تقویت این نهاد با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها صورت گیرد.

وی با انتقاد از برخی بی مهری‌ها در حق شورای حل اختلاف اضافه کرد: این نهاد راهگشا در حل اختلاف‌های مردم، با همه خدمات و فعالیت‌ها در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، چرا باید مورد بی‌مهری عده‌ای قرار گیرد، چون در صورت نبود این مراکز تا کنون شاهد افزایش سیر پرونده‌ها به محاکم و گسترش دعاوی مردم بودیم.

معاون دادگستری خوزستان افزود: رابطان مدل تعالی شورا‌های حل اختلاف سراسر استان، ایده‌های خود را در جهت موفقیت برنامه مدل تعالی به این معاونت ارائه دهند که تا پایان سال برنامه‌های ابلاغی در حوزه قضایی انجام شود و شاهد ارتقا و کسب جایگاه برتر شورا‌های حل اختلاف خوزستان باشیم.

https://hoorkhabar.ir/715288کپی شد!
2026