پنجمین روز تجمع کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران

کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران در پنجمین روز تجمعات خود خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و نزدیک کردن دستمزدها به دیگر شرکت‌های فولادی شدند.

هورخبر – امروز چهارشنبه ششم دی ماه کارکنان شرکت گروه ملی فولاد ایران برای پنجمین روز متوالی مقابل این شرکت تجمع کردند. طرح طبقه‌ بندی مشاغل و نزدیک کردن حقوق کارکنان مانند دیگر شرکت‌های فولادی از مهمترین خواسته‌های این کارگران است.

این کارگران که ادعا می‌کنند تعدادشان به حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد، می‌گویند: درخواست ما برای افزایش حقوق حدود ۵۰ درصد است و برای بالاترین حقوق‌ها حداکثر ۱۰ میلیون تومان می‌شود و مابقی کمتر از این میزان افزایش خواهند داشت.

آن‌ها تصریح می‌کنند: حدود ۴۰ درصد از سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان متعلق به گروه ملی بوده و سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال برای شرکت سود دهی دارد. این در حالی است که فولاد اکسین تک محصولی ولی گروه ملی چند محصولی بوده و تولیدات آن، سود بهتری دارد.

این کارگران مدعی هستند؛ در یک هفته‌ای که شرکت به دلیل اعتراضات تولید نداشته حدود ۱۵ هزار تُن محصول تولید نشده و اگر به ازای هر کیلو محصول، ۱۰ هزار تومان در نظر بگیریم مبلغی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این چند روزه شرکت متحمل ضرر شده است.

آن‌ها می‌گویند: اگر شرکت قبول می‌کرد و برای یک هزار و ۵۰۰ نفر حداکثر میزان افزایش حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان را اعمال می‌کرد، هزینه‌اش تنها ۱۵ میلیارد تومان می‌شد؛ این در حالی است مدیریت شرکت حاضر بود در این مدت ۱۰ برابر ضرر کند ولی طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجرا نکند.

علاوه بر این خواسته، کارگران شرکت شفق راهیان اکسین گروه ملی نیز خواستار تبدیل وضعیت از پیمانکاری به قراردادی هستند.

https://hoorkhabar.ir/715236کپی شد!
منبع
3665
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.