رونمایی از ۵ محصول دانش بنیان در خوزستان

پنج محصول دانش بنیان خوزستان در بیست چهارمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری رونمایی شدند.

هورخبر – دکتر محمد راضی‌جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در حاشیه رونمایی از پنج محصول دانش بنیان که امروز (۳۰ آذرماه) در نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: امروز همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی هفته پژوهش و فناوری، شاهد رونمایی محصولات خوبی از سوی شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری بودیم.

وی افزود: علاوه بر پنج محصول دانش بنیان، بیش از ۱۰ عنوان کتاب پژوهشی میراث فرهنگی نیز برای اولین بار رونمایی شدند. با توجه به اینکه در واگذاری زمین‌ها  باید از میراث فرهنگی استعلام گرفته شود، این اطلس می‌تواند با هوشمندسازی، در روند کار تسریع ایجاد کند و پیچ‌ و خم‌های موجود برای سرمایه‌گذاران از بین برود.

راضی‌جلالی گفت: طبیعتا رونمایی و تولید این محصولات این نوید را می‌دهد که علی‌رغم، سختی‌ها و مشکلات اما آینده روشن و درخشان است منوط به اینکه مدیران صنایع نکته را به شرکت‌های دانش بنیان تغییر دهند و اعتماد بیشتری داشته باشند تا توانمندی‌های خود را در عرصه صنایع  و دیگر بخش‌ها نشان دهند.

همچنین نخستین محصول رونمایی شده سیستم مانیتورینگ اتاق سرور ویژه مراکز داده و اتاق‌های کنترل است.

محصول دوم دستگاه اندازه‌گیری شوری آب است. این دستگاه، تعیین‌کننده شوری آب و مورد نیاز همه صنایع از جمله شیلات، فولاد، نفت، لبنیات، نیروگاه‌ها و… است که با توجه به سفارش و نیاز متقاضی و کارفرما طراحی می‌شود و بنا بر اعلام شرکت سازنده، از نظر قیمت حدود ۲۰ درصد از نمونه‌های چینی و ۵۰ درصد از نمونه آلمانی و آمریکایی ارزان‌تر است.

دو قطعه توربین گازی نیز دیگر محصولات رونمایی‌شده هستند. یکی از این دو، پره شاخص توربین گازی است که پره مرحله پنجم توربین گازی ABB با ارتفاع ۶۴ سانتی‌متر و یکی از بزرگترین پره‌های گازی کشور است و محصول دوم نیز زیگمنت ناحیه داغ توربین گازی است. این قطعات ویژه صنایع نفت و گاز هستند.

کامپوننت آنتی سیز نیز پنجمین محصول رونمایی‌شده است. این محصول در انحصار شرکت‌های آمریکایی و آلمانی بوده و برای اولین بار در کشور تولید شده است و در پنج پایه نانومس، نانونیکل، آلومینیوم و… تولید می‌شود. این محصول، تجهیزات صنایع نفت، گاز، فولاد و پتروشیمی و رآکتور هسته‌ای را از خوردگی حفظ می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/715150کپی شد!
3232