عملکرد نه‌چندان مطلوب بانک مسکن در حمایت از انبوه‌سازان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: آنچه که به انبوه‌سازان و مردم کمک می‌کند تخصیص وام‌ بوده و بانک مسکن متولی انجام آن است و این بانک هم خیلی در عمل به تعهدات خود موفق نبوده و ضرورت دارد دولت به این قضیه ورود کند و مشکلاتی که وجود دارد را حل و فصل کند.

هورخبر –  احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم درباره عملکرد بانک مسکن در انجام تعهداتش در زمینه ساخت مسکن اظهار داشت: در بحث مسکن و انبوه‌سازی نیاز به کمک دولت داریم و بیشترین کمک دولت هم در زمینه تخصیص زمین و تسهیلات بانکی است، البته ناگفته نماند مهمترین کمک دولت هم همین فراهم آوردن زیرساخت‌ها و ارائه زمین است که تا حدودی موفق به انجام آن شده است.

وی افزود: اما آنچه که به انبوه‌سازان و مردم کمک می‌کند تخصیص وام‌ بوده و بانک مسکن متولی انجام آن است و این بانک هم خیلی در عمل به تعهدات خود موفق نبوده و ضرورت دارد دولت به این قضیه ورود کند و مشکلاتی که وجود دارد را حل و فصل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با ابراز تأسف از اینکه هدف و شعار دولت در حوزه ساخت مسکن به طور کامل محقق نشده و دلیل آن هم کافی نبودن بودجه و تسهیلات بانکی و عمل نکردن بانک‌هایی مانند بانک مسکن به تعهداتشان است، گفت: به باور من با افزایش سطح مشارکت مدنی می‌توان تا حدودی مشکلات مربوط به ساخت مسکن را مرتفع کرد. بانک مسکن باید به تعهدات خود به طور کامل عمل کند و اگر چنین اتفاقی نیفتد واحدهای نیمه‌کاره تکمیل نخواهند شد و هم اینکه ساخت مسکن جدید هم با مشکل مواجه می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: چالش‌ها آنقدر زیاد است که انبوه‌سازان در استفاده از تسهیلات بانکی با مشکل مواجه هستند و لذا بهتر است دولت این چالش‌ها را شناسایی و درصدد برطرف کردن آنها برآید.

وی گفت: به هر حال اگر می‌خواهیم مشارکت مدنی را در ساخت مسکن افزایش دهیم لاز م است که بانک‌ها هم کمک کنند و در تخصیص تسهیلات کمتر سخت‌گیری شود و دولت هم منابع را به بانک‌های عامل تزریق کند. ساخت مسکن امروز یک اولویت است و اگر عرضه با تقاضا هم‌خوانی نداشته باشد قطعاً شرایط بازار مسکن بدتر از این هم خواهد شد و قدرت خرید مردم در حداقل ممکن باقی می‌ماند.

https://hoorkhabar.ir/715100کپی شد!
4325