کاهش ۱۲ درصدی سرقت در خوزستان

امسال میزان وقوع سرقت در خوزستان ۱۲ درصد کاهش یافت.

هورخبر – سرهنگ حسین عیدی در نشست خبری با اصحاب رساانه ضمن بیان شرح وظایف پلیس پیشگیری، گفت: پلیس پیشگیری در جهت تامین نصب امنیت و انتظام بخشی به حوزه استحفاظی ماموران پلیس همگام با سایر پلیس‌های تخصصی و در کنار سایر دستگاه‌های متولی امنیت و همچنین شهروندان عزیز به صورت شبانه روزی در استان خوزستان حضور دارند.

وی افزود: پلیس پیشگیری به دلیل تعداد نیروهای، گستره جغرافیایی و آنان در گلوگاه‌های ایست و بازرسی ورودی استان، کلانتری‌ها، داخل شهرها، بخش‌ها، دهستان‌ها و روستا‌ها پاسگاه‌های انتظامی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و… حضور دارند به عنوان یکی از ستون‌های پلیس‌های تخصصی هستند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان ادامه داد: در راستای پشتیبانی ماموریتی و عملیاتی، ماموان یگان‌های امداد نیز در کنار فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها جهت حضور مقتدرانه و برخورد با مخلان نظم و امنیت حضور دارند.

وی با بیان اینکه فرماندهان یگان‌های حفاظت تحت نظر پلیس پیشگیری هستند، بیان داشت: در راستای برون‌ سپاری امنیت و مشارکت در جهت حفظ نظم امنیت و پیشگیری از جرایم، اداره انتظام پلیس پیشگیری موسسات حفاظتی و مراقبتی پلیس یار جذب و پس از آموزش نسبت به حفظ و حراست اموال خود انجام وظیفه می‌کنند.

سرهنگ عیدی بیان کرد: انتظار پلیس از شهروندان این است ضمن مشارکت در ارتقاء احساس امنیت و پیشگیری از جرائم، با هوشیاری و عمل به توصیه و هشدار‌های پلیسی، در کنار پلیس باشند.

وی گفت: در ۸ ماه سال جاری با همت و تلاش شبانه روزی پلیس و همه دستگاه‌های مربوطه نزدیک به ۱۲ درصد وقوع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به رشد یک برابری کشفیات سرقت‌ها نسبت به هشت ماهه پارسال افزود: در ۸ ماه سال جاری در حوزه کشفیات مواد مخدر در مناطق آلوده و جرم خیز ۵۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته‌ایم.

سرهنگ عیدی همچنین از اجرای  حدود ۵ هزار طرح پیشگیری از سرقت در سطح استان خبر داد و گفت: همه ما باید میراث‌دار شهدا باشیم و همه نسبت به اعمال خود، فرزند، شهر و … مسئول هستیم پس باید تمام تلاش‌مان را در راه امنیت انجام دهیم.

https://hoorkhabar.ir/715055کپی شد!
4890