افزایش ۱۵ درصدی کشته‌های تصادفات در جاده‌های روستایی

مدیرکل سازمان راهداری با بیان اینکه" وضعیت ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی بحرانی است"گفت: مرگ ناشی از تصادفات جاده‌های روستایی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

هورخبر –  فیروز قیاسی مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تصادفات رانندگی در جاده‌های روستایی، اظهار داشت: بر اساس گزارش پلیس راه مستند از آمار پزشکی قانونی، در نیمه نخست امسال ۶۵۴ نفر فوتی داشته‌ایم که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول افزود: سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای با دریافت اطلاعات از پلیس، آمار تصادفات را مطابق بر مکان وقوع آن تحلیل کرد؛ مسیرهای بحرانی راه‌های روستایی مشخص شده است.

وی با بیان این‌که ۳۰۰ محور روستایی کشور در طول ۱۰ هزار کیلومتر بحرانی هستند، ادامه داد:‌ اینها را تحلیل و برای بحث ایمن‌سازی راه‌های روستایی به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. در برخی راه‌ها خط‌کشی را در اولویت قرار گیرد و تقاطع راه روستایی به راه اصلی نیز در اولویت سازمان راهداری بوده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به‌دنبال منابع پایدار هستیم و محدودیت اعتباری ما شدید است و با این همه گرانی و تورم دیگر نمی‌رسیم. منابع مالی از محل بودجه تامین نمی‌شود.

قیاسی تاکید کرد:‌ تلاش می‌کنیم بخشی از اعتبارات راه روستایی ملی شود. سازمان برنامه و بودجه اصرار دارد بودجه‌ها استانی شود، با این کار تمام پروژه‌ها ابتر می‌ماند.

https://hoorkhabar.ir/714970کپی شد!
3811
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.