نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی باشد

وزیر صنعت گفت: در حال حاضر نباید محدودیتی جهت واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد. هرچند این موضوع نیازمند زمینه‌هایی است و باید به سمت بازارسازی و ایجاد بازارهای رقابت کامل حرکت کنیم.

هورخبر –  عباس علی آبادی وزیر صنعت در خصوص برنامه وزارت صنعت برای واردات لوازم خانگی، اظهار داشت: تولید لوازم خانگی یکی از پتانسیل‌های خوب کشور است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد. معتقد هستم می‌توانیم با مقداری کار کردن به نام ارزشمند و زیبنده مردم در منطقه در حوزه تولید لوازم خانگی به روز تبدیل شویم. دیر نخواهید پایید که سازندگان لوازم خانگی ایران در چنین جایگاهی قرار بگیرند.

این مقام مسئول افزود: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه در حال انجام است. در مجموع وقتی ناترازی در ابعاد کیفی، کمی و تنوع برطرف می‌شود، دلیلی برای محدودیت واردات وجود ندارد. محدودیت واردات معمولا برای فراهم کردن فرصت برای تولیدکنندگان داخلی اعمال می‌شود، در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد. هرچند این موضوع نیازمند زمینه‌هایی است و باید به سمت بازارسازی و ایجاد بازارهای رقابت کامل حرکت کنیم. در بازار رقابتی کامل نیازی به اعمال محدودیت‌های فیزیکی وجود ندارد.

علی آبادی همچنین با بیان اینکه صنایع باید به سمت تحول عمیق حرکت کنند، گفت: در حال حاضر تلاش وزارت صمت توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی کشور است، چراکه خودروهای آینده خودروهای دیگری خواهند بود. همچنین در حال توسعه زیرساخت‌ها در صنایع کشور و همکاری با کشورهای دیگر هستیم که نیاز به زمان و سرمایه دارد.

https://hoorkhabar.ir/714966کپی شد!
894
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.