مراجعه بیش از ۲۰۰۰ نفر به مراکز درمانی خوزستان/ همچنان آلاینده های صنعتی متهم درجه یک آلودگی هوای استان

وضعیت ناسالم اعلام شده هوا در برخی شهر‌های خوزستان بر سلامت مردم اثر گذار است که دستگاه قضایی پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار داده و برای برخی صنایع آلاینده پرونده در دادسرا تشکیل و در حال رسیدگی است.

هورخبر – میثم معزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲ هزار و ۳۰۸ نفر در خوزستان با مشکلات قلبی و تنفسی غیرعفونی به دنبال آلودگی هوا طی چهار روز گذشته به بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه مراجعه کردند.

دکتر پژمان بختیاری نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز عنوان کرد: مهم‌ترین توصیه بهداشتی هنگام آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها، ماندن در خانه و خودداری افراد و به ویژه گروه‌های پرخطر ازجمله؛ کودکان، سالمندان و بیماری‌های قلبی عروقی از تردد‌های غیر ضروری است.

همچنین دکتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از شرایط خاص استان خوزستان، بیماری‌ها است که متأسفانه از این حیث در کشور رکورد دار است. وجود آلاینده‌های صنعتی، گرد و غبار، گرما و دیگر شرایط سبب شده‌اند که مردم استان به بیماری‌های گوناگونی مبتلا شوند.

در سویی دیگر صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در همین خصوص اظهار کرد: وضعیت ناسالم اعلام شده هوا در برخی شهر‌های خوزستان بر سلامت مردم اثر گذار است که دستگاه قضایی پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار داده و برای برخی صنایع آلاینده پرونده در دادسرا تشکیل و در حال رسیدگی است.

او افزود: دستگاه‌های متولی اعلام وضعیت آلودگی و تصمیم‌گیرنده در خصوص محیط زیست باید هرچه سریع‌تر در خصوص وضعیت آلایندگی هوا اعلام نظر و طبق قانون هوای پاک با عوامل آلاینده برخورد کنند.

بر اساس آمارهای ثبت شده، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌ شهرهای اصفهان، اهواز و سمنان در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، در حالی‌ که روز گذشته سیزدهم آذر شهرهای اصفهان و اهواز در وضعیت (قرمز) بودند.

https://hoorkhabar.ir/714960کپی شد!
2494
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.