راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به اختلافات عشایر در خوزستان

معاون دادستان مرکز خوزستان با ابراز رضایتمندی از مشارکت بزرگان و سران عشایر با دستگاه قضایی خوزستان گفت: تشکیل هیات‌های صلح و اجرای پویش‌های مختلف در استان به منظور توسعه صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در حال انجام است.

هورخبر –  حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان در نشست هم‌اندیشی و تخصصی با سران و بزرگان عشایر با موضوع بررسی راهکارهای تسریع در امور صلح و سازش به مناسبت آغاز پویش “به حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌بخشم” اظهار داشت: بزرگان و سران عشایر ظرفیت عظیمی در ارتقاء امنیت، استقرار نظم پایدار و همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش در خوزستان هستند.

این مقام مسئول گفت: بزرگان و سران عشایر همیار توانمندی در تمامی بخش‌ها و زمینه‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور هستند و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را در ترویج فرهنگ صلح و سازش کرد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: برای کاهش مواردی همچون سنت‌های غلط، آسیب‌های اجتماعی، جرایم و همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان، بزرگان و سران عشایر ظرفیت عظیمی برای ارتقای امنیت و استقرار نظم پایدار در خوزستان هستند.

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همراهی سران، بزرگان طوایف و عشایر از تاثیرگذارترین افراد جامعه علاوه بر کمک به حل اختلافات بین طوایف و افراد، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله تیراندازی‌ در مراسم و ایجاد امنیت استان دارند.

وی با ابراز رضایتمندی از مشارکت بزرگان و سران عشایر با دستگاه قضایی خوزستان افزود: تشکیل هیات‌های صلح و اجرای پویش‌های مختلف در استان به منظور توسعه صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در حال انجام است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی بر ورود و مشارکت بزرگان و سران طوایف برای جلوگیری از تنش‌های اجتماعی تاکید کرد.

معاون  نیز بیان کرد: رویکرد دستگاه قضای استان به سمت ارتقای تعامل و همکاری متقابل بزرگان و سران عشایر برای دستیابی به راهکارهای مناسب و پیشگیری از جرایم در خوزستان است و برخی تعصبات خلاف شرع و قانون از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در استان هستند که با مشارکت و همکاری بزرگان طوایف برطرف می‌شوند.

قادر موسوی گفت: مهمترین وظیفه و هدف دستگاه قضا اجرای عدالت و افزایش احساس امنیت در جامعه است که برای رسیدن به این هدف، مشارکت و تعامل هر چه بیشتر مردم ضرورت دارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان صلح و سازش در پرونده‌های قضایی استان با اقدامات انجام شده رشد ۵۰۰ درصدی را نسبت به سنوات قبل داشته است.

https://hoorkhabar.ir/714937کپی شد!
4021
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.