حجه الاسلام امینی استاد حوزه:

هوشنگ الهی به من آموخت مطالبه گر باشم/ شورای شهر مسجدسلیمان کمتر مصاحبه کرده و بیشتر عمل کنند/ در انتخابات آتی از کسی حمایت نمی کنم

این مقام مسئول گفت: هوشنگ الهی به من آموخت که مطالبه گر باشم. به دفاع از خون شهدا سوال کنم و مطالبه گری کنم و هر جا لازم بود نیز نقد کنم و بگویم. باید بیدار باشیم باهم باشیم و خائن و خادم را تشخیص بدهیم.

هورخبر – حجه الاسلام محمد صادق امینی استاد حوزه، در یادواره شهید شاخص شهرستان مسجدسلیمان هوشنگ الهی که با حضور پرشور مردم در این شهر برگزار شد، به عنوان سخنران در وصف شهید الهی عنوان کرد: او فرهنگی و معلمی بود که در سال ۱۳۶۱ به اسارت در آمد، در سال ۶۷ شهید و در سال ۸۱ پیکر پاکش به وطن بازگشت و در همان دوران اسارت نیز از روحیه معنوی و آسمانی برخوردار بود و دست تعلیم و تربیت بر نداشت.

این استاد حوزه در بخشی دیگر از کاستی های شهر و دلزدگی مردمش گله کرد و اعلام داشت: من با این هفت عضو شورای شهر حرف دارم. آقایان شورای شهر مصاحبه های پی در پی نکنید و مانند بعضی از شوراهای اسلامی دیگر شهرها باشید. برای انجام پروژه ها زمان مشخص کنید. پروژه اگر واقعی باشد باید روز شمار آغاز و پایانی داشته باشد. کمتر حرف بزنید کمتر مصاحبه کنید بیشتر عمل کنید. سالیان سال است هر شهرداری هر شورای شهری آمده از افتتاح بلوار دوم، تعریض جاده کلگه، روگذر و زیرگذر و… گفته است، در حال حاضر از محل آلایندگی پول های کلان و قابل توجه ای در اختیار شهردارها قرار گرفته است. همین حال حاضر پانصد میلیارد در اختیار شماست که این پول کمی نیست. چشمان دوستداران این شهر بیدارند و شما را می بینند. مردم از شورای شهر و شهردار اقدام عملی و محسوس می خواهند و از وعده های تکراری و پوچ خسته شده اند. برای هزینه شدن این پولها باید اولویت بندی شود.

وی در ادامه افزود: همانگونه که قبلا بصورت شفاف اعلام کرده بودم کاندیدا نیستم و نشدم، امروز هم با صداقت و با صدای رسا اعلام می کنم از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهم کرد و هرگونه شایعه در این ارتباط را به جد تکذیب می کنم.

این مقام حوزوی عنوان کرد: امروز پس از سال ها جمعی از معلمان به دلیل احساس تعهدشان و به پاس تشکر در این مراسم حاضر شده اند و در کنار بسیجی هایی که شعله های امید را پر حرارت نگه داشته اند تا در آینده به نتایج خوبی برسیم. نتایجی که امروز نمونه ای از آن را در میان مردمان غزه مشاهده می کنیم که در ۵ قاره به دفاع از آنان برخواسته و همه این ها از برکات خون شهیدانی چون شهید هوشنگ و منوچهر الهی ست.

امینی ادامه داد: امروز مردم دنیا می گویند این مردم فلسطین و غزه زیر این مقدار فشارها و بمب بارانها به کجا وصل هستند که این همه امیدوار، با نشاط و با اراده مقابل دشمنان ایستادگی می کنند؟ این ها به قرآن وصل هستند اینها به حضرت زهرا”س”وصل هستند اینها از برکات و دست آوردهای نظام مقدس اسلامی و آموزه های شهیدانی چون شهیدان الهی ست… امروز مردم غزه در حین مظلومیت شان با مقاومت و شهادت طلبی خود افکار دنیا را بیدار کرده اند، امروز می بینیم در اسپانیا هزاران تماشاگر یک دست شعار می دادند ما برای تماشا فوتبال نیامده ایم ما برای رفتن به فلسطین آمده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با مطالبه گری صحیح نیز گفت: همان گونه که رهبر انقلاب فرموده است با دقت بنویسید و مطالبه گری کنید اما به گونه ای نباشد که بار حقوقی داشته باشد، که اسیر دستگاه قضا بشوید. رهبری که خود به عنوان یک مطالبه گر می فرماید: اصل ۴۴ آنگونه که می خواستیم نشد یا از کیفیت خودروها در ایران راضی نیستم و یا سند چشم انداز آموزش و پرورش که بسیار کامل و جامع بود چرا بخوبی اجرا نشد؟ از تعویض های مکرر وزیر آموزش و پرورش متاسف هستم و از دولت آقای رئیس جمهور ۶۰ درصد تعریف اما ۴۰ درصد نیز انتقاد کردند. از گرانی، تورم، مسکن و بیکاری جوانان هم گفتند نباید اینطور باشد که تا می خواهی یک نقدی بزنی به دولت عده ای موجب انسداد تفکرت شوند. من از رهبرم یاد گرفته ام بنام مسجدسلیمان بنام هوشنگ و منوچهر، آری منوچهر هم می توانست بگوید سنگر من کلاس درس است نیاز نیست به جبهه بروم، می توانست بگوید سه ماهی نیست که برادرم شهید شده است و جبهه نرود اما هوشنگ عزیز ما می خواست با شهادتش به من و شما درس ایثار و فداکاری بدهد. روای می گفت من را صدا زدنند که بروم او را به خاک بسپارم قبرستانی پشت زندان بود اسرایی که زیر شکنجه ها به شهادت می رسیدند آنجا غریبانه دفن میشدند. راوی می گفت مشخصات هوشنگ را در یک شیشه گذاشتیم ودر کنارش بخاک سپردیم با این امید که اگر روزی صلحی و پایان جنگی و پیروزی اعلام شد بتوانیم او را شناسایی کنیم.

محمد صادق امینی ادامه داد: هوشنگ الهی به من آموخت که مطالبه گر باشم. به دفاع از خون شهدا سوال کنم و مطالبه گری کنم و هر جا لازم بود نیز نقد کنم و بگویم. باید بیدار باشیم باهم باشیم و خائن و خادم را تشخیص بدهیم.

وی ادامه داد: باید مطالبه گری کنم و این کار را هم انجام خواهم داد. حرف هم که می زنیم بعضی ها می گویند حرمت مومن از کعبه بالاتر است در حالی که ما نسبت به ۹۰ میلیون ایرانی و ۱۲۰ هزار همشهری مان تعهد داریم و قبل از هر انتقادی اول با مسئولان مربوطه حرف می زنیم، همانگونه که اشکالاتی در آموزش و پرورش مشاهده کرده و پیگیری کردم. امروز نیز با مدیرکل آموزش و پرورش استان تلفنی حرف زدم و به ایشان گفتم ما دعوای شخصی نداریم. نگرانی من برای یک شهر است و از ایشان نیز به دلیل این که سرپرست جدید توانسته است در همین مدت کم رضایت نسبی مردم و فرهنگیان را به همراه داشته باشد تشکر کردم.

امینی گفت: من با شما مردم کار دارم آری با علم، عقل و خرد می شود بسیاری از گره های این شهر را باز کرد، می شود خیلی از راهها را هموار کرد، از خیلی ها دفاع و خیلی ها را نیز رسوا کرد. می شود با عقلانیت خیلی از گره های این شهر هزار گره را باز کرد اما نه با رفتارهای احساسی، باندبازی و رفیق بازی نه با تعارف، نه با ندانم کاری و هیجانات، نه با پشت گوش انداختن، امشب گردهم آمده ایم برای بزرگداشت شهید شاخص سال آقا هوشنگ الهی که آبروی ماست. ای مسجدسلیمان مظلوم که یک دنیا اندوخته داری اما این همه بدبخت و بیچاره ای، آب، گاز، جاده ات، آسفالت محلات و جغرافیایت، بهداشت و درمانت، فضای سبزت، آموزش و پرورشت، آینده نا معلومت و مدیریتت… اینها برخی از هزار گره این شهر هستند.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری نیز گفت: دوست و دشمن نگاهشان به ۱۱ اسفند است. علیرغم مشکلاتی که وجود دارد باید با نگاه جهانی و ملی در انتخابات شرکت کرد. آن چه برای بنده مهم است انتخابات سالم و پرشور است.

این استاد حوزه در بخش پایانی سخنان خود گفت: من یک طلبه بدون پست و مقام هستم یک آتش به اختیار هستم به اندازه ای که بتوانم مشکلات و مسائلی را میبینم و می شنوم پیگیری می کنم، و خسته هم نمیشوم از رهبری و از هوشنگ شهیدمان یاد گرفته ام خیلی از مشکلات زیر سر من و شماست. گاهی می شود تا می خواهیم حرفی بزنیم یک عده می گویند تف سربالاست اگر قرار باشد همه دردها و رنج ها را به واسطه اینکه تف سربالا هستند مطرح نکنیم نمی شود قدمی برداشت، با این نگرش انتقادی نمیشود کرد، این منطق تف سر بالا را باید کنار گذاشت. آری شهدا نیازی به ستودن ندارند. شهدا می گویند به این ملت بگویید ما شهید شدیم هم برای دنیا و هم برای آخرت شما. شهید می گوید یادواره ما را با چند خاطره و سرود و قصه گویی سرهم بندی نکنید. پیکر شهید الهی بواسطه مشخصاتی که در یک شیشه کنار پیکر مطهرش به خاک سپرده شده بود شناسایی شد، هوشنگ الهی ما در شش سال اسارت نترسید دست از معلمی خود برنداشت، هوشنگ هرگز از درد و رنج ها و شکنجه های نمی گفت امید داشت امید می داد نق نمیزد، آری یک کاری باید کرد یک آرمانی یک امیدی باید نشان داد یک شعله ای یک چراغی باید روشن کرد. شهدا به ما پیام می دهند که ما را بهانه کنید.

گفتنی است شهید هوشنگ الهی از فرهنگیان بسیجی بودند که در عملیات والفجر مقدماتی از ناحیه‌ی پا مجروح و به اسارت نیرو‌های دشمن در می‌آید. وی در دوران اسارت همچنان به مبارزات خود ادامه می‌دهد و بعد از شش سال اسارت به خاطر رنج های دوران اسارت با سربلندی در اردوگاه موصل ۴ عراق به درجه‌ی رفیع شهادت می‌رسد و پیکر مطهرش غریبانه غسل داده می شود و در پشت اردوگاه به همراه ۶۲ شهید دیگر به خاک سپرده می شود و پس از چهارده سال به وطن بازگشت و در میان غم و اندوه همرزمان و همشهریانش در گلزار شهدای نفتون به خاک سپرده شد.

https://hoorkhabar.ir/714900کپی شد!
3511
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.