بسته خبری اقتصادی سوم؛

توقیف و برداشت از حساب بدهکاران مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ خبر خوش مسکنی برای این افراد/ بودجه کودکان مشخص شد/ این کسب‌ و کار‌ها از مالیات معاف شدند/ تکلیف جدید وزارت راه برای اخذ عوارض از خودروها 

خبرهای اقتصادی به مردم اطلاعات لازم را می‌دهند تا تصمیمات مالی هوشمندانه‌ تری بگیرند و درک بهتری از رویدادها و تغییرات اقتصادی داشته باشند.

هورخبر – خبرهای اقتصادی برای مردم بسیار اساسی و مهم هستند. اطلاعات درباره وضعیت اقتصادی، نرخ تورم، بازار کار و دیگر عوامل مشابه، به مردم کمک می‌کند تا تصمیم‌های بهتری در مورد امور مالی، سرمایه‌گذاری و مصرف درست بگیرند. مردم را در جریان رویدادها و تغییرات اقتصادی قرار می‌دهند. این اطلاعات به آنها امکان می‌دهد تا از شرایط اقتصادی جاری و آینده آگاه شوند و برنامه‌ریزی مناسبی برای زندگی خود انجام دهند. همچنین، اقتصاد مقوله ای است که به سرعت تغییر می‌کند و خبرهای اقتصادی به مردم امکان می‌دهد تا با رویدادها و تحولات اقتصادی همراه باشند و از فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به آنها استفاده کنند. لذا در تلاشیم گاهاَ برخی خبرهای اقتصادی را بدون در نظر داشتن قالب های خبری، مختصر و مفید روزانه در اختیار خوانندگان این رسانه قرار دهیم.

مالیات واحدهای مسکن مهر و ملی چقدر تعیین شد؟

بر اساس تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ میزان مالیات پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن(ساخت، آماده‌سازی، محوطه‌سازی، زیربنایی و روبنایی) برای سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۳ در پروژه‌های سه‌جانبه با سازندگان، تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی با معرفی وزارت راه و شهرسازی ۳۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود. هیچگونه مالیات دیگری به‌غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح به این طرح‌ها تعلق نمی گیرد. سازمان امور مالیاتی کشور موظف به‌صدور مفاصاحساب مالیاتی پس از دریافت این مالیات است.

توقیف و برداشت از حساب بدهکاران مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ و به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول به موقع درآمدهای مالیاتی، بانک مرکزی با ایجاد دسترسی به سازمان امور مالیاتی کشور امکان توقیف و برداشت از حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به صورت سیستمی و بر خط را می‌دهد.

خبر خوش مسکنی برای این افراد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: برنامه ما برای تحویل زمین در منطقه شهری در سال جاری ۵۰۰ هزار قطعه است که تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه محقق شده و شاید تا پایان امسال فراتر از این عدد باشد. همین عدد در حوزه روستایی هدفگذاری شده تا ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تحویل متقاضیان شود که این کار اکنون در حال انجام است. همچنین در نهضت ملی مسکن سهمی برای معلولین در نظر گرفته شده و تعدادی منزل مناسب سازی شده است.

بودجه کودکان مشخص شد

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به دولت اجازه داده می‌شود برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مصرفی اطفال را به یک درصد کاهش دهد. لازم به توضیح است حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی در ابتدای سال جاری ۹ درصد بود که بعد از چند ماه و طی مراحل اداری به یک درصد کاهش یافت.

این کسب‌ و کار‌ها از مالیات معاف شدند

براساس لایحه بودجه سال آینده در تبصره ۶ (عوارض و مالیات) بخش (خ) گفته شده است که در راستای حمایت از توسعه اقتصاد رقومی (دیجیتال) در کشور و تشویق کسب و کار‌های اینترنتی به استفاده از سکو (پلتفرم)‌های داخلی، تا پایان سال ۱۴۰۲ درآمد کسب و کار‌های اشخاص حقیقی در سکو (پلتفرم)‌های داخلی مورد تائید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تا پایان سال ۱۴۰۱، فاقد پرونده مالیاتی بوده اند، مشمول نرخ صفر مالیاتی می‌شود.

تکلیف جدید وزارت راه برای اخذ عوارض از خودروها 

اخذ عوارض از وسایل نقلیه به دلیل تردد در بزرگراه‌ها، یکی از مواردی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به آن پرداخته شد و وزارت راه و شهرسازی را مکلف به جرای آن کرد. یکی از دلایل اخذ این نوع عوارض، مشارکت در تامین هزینه‌های ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها است. پرداخت عوارض در این بخش به نوع خودرو و میزان تردد آن بستگی دارد.

پاداش بازنشستگی کارمندان اعلام شد

بر اساس ارقام تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش نظام اداری و حقوق و دستمزد آمده است: پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه ضروری به کارکنان دولت در ازای هر سال خدمت حداکثر تا ۳۰ سال و تا سقف ۵۲۰ میلیون تومان اعمال خواهد شد. همچنین در سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا، مقرری یا مزد، حق شغل، حق شاغل، فوق‌العاده‌ها، اضافه کار، حق‌الزحمه، حق مشاوره، حق حضور در جلسات،‌ پاداش، حق‌التدریس و حق پژوهش تا سالانه ۱۲۰ میلیون تومان یا ماهانه ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات خواهد بود.

حقوق بازنشستگان با ۳۵ سال خدمت اعلام شد 

افرادی که هم‌اکنون به‌جای ۳۰ سال، ۳۵ سال خدمت می‌کنند حقوق ۳۰ روز را می‌گیرند لذا در قانون افزایش سن بازنشستگی، چیزی به حقوق بازنشستگان اضافه نمی‌شود. فرمول افزایش سن بازنشستگی یک مقدار پیچیده بود که پیشنهاد دادیم سقف سنوات برای آقایان از ۳۰ به ۳۵ سال برسد و برای خانم‌ها هم از ۲۵ به ۳۰ سال برسد و فرمول آن خیلی ساده است و تقسیم‌بندی و پلکانی شدن معنی ندارد.

هر آنچه که باید درباره نحوه واریز سود سهام عدالت بدانید

مهدی حاجب وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امورسهام عدالت گفت: سود سهام عدالت منوط به برگزاری مجامع شرکت‌ها است؛ شرکت‌ها نیز یک مهلت قانونی برای واریز سود سهام عدالت، جهت توزیع میان سهامداران دارند. در حال حاضر هم کار دریافت سود سهام عدالت در مهلت قانونی ادامه دار است نامه‌ای هم که سازمان بورس برای شرکت‌ها ارسال کرده در راستای پیگیری دریافت این‌سود است. سازمان بورس در حال پیگیری است که در مهلت در نظر گرفته شرکت‌ها سود را واریز کنند. همچنین سازمان بورس در حال برنامه ریزی و تلاش است که این سود را در دو مرحله پرداخت کند هر زمان این سودهای تجمیعی به میزانی شد که بتوانیم مرحله اول را پرداخت کنیم حتما زمان و تاریخ دقیق آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد. شرکت‌ها تا پایان سال فرصت دارند از مهلت قانونی خود برای واریز سود عدالت استفاده کنند و زمانی که سودها واریز شد به امید خدا تا پایان سال هم مرحله دوم و تسویه نهایی سود سهام عدالت را می‌توانیم داشته باشیم.

فردا این خودرو را با قیمت کارخانه بخرید

نیسان دوگانه سوز رادیال (SVD) ۵۷۱/۰۹۰/۰۰۰ ۴۵ روزه
نیسان دوگانه سوز (SVD) ۵۵۴/۱۹۰/۰۰۰ ۶۰ روزه
https://hoorkhabar.ir/714785کپی شد!
4443
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.