تولید داروهای کنترل تشنج در هلال احمر

بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، داروهای کنترل تشنج در مجموعه داروسازی هلال احمر تولید می‌شود.

هورخبر –  علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص تولیدات جدید این مجموعه اظهار داشت: تمامی ظرفیت‌های هلال احمر امروز به کار گرفته شده است تا با سرعت بیشتری نیازهای دارو یی کشور برطرف شود و بر این اساس میزان فعالیت خطوط تولید متناسب با نیازهای کشور خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: از محصولات راهبردی تولید شده توسط این شرکت می‌توان به داروهای هورمونی «فیناستراید» در ۲ دز یک میلی گرم و پنج میلی گرم، داروی آسیفن که در درمان دردهای خفیف تا متوسط کاربرد دارد، متفورمین، آزیتروماسین و مگنی میلک(سوسپانسیون خوراکی آنتی اسید)، برونفیت و پروویل اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌ها برای تولید داروهای دیگر که مورد نیاز جامعه است آغاز شده، گفت: دارویی که به تازگی روانه بازار شده قرص ۸۱ mg tablet ASA است که مصرف اصلی آن به عنوان جلوگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها است.

وی بیان داشت: کپسول ضد استرس و خواب آور Valnight نیز به سازمان غذا و دارو ارسال شده تا پس از مراحل تأیید وارد بازار کشور شود.

عسکری ادامه داد: همچنین مطالعات و طراحی فرمولاسیون روی چند محصول جدید انجام شده است. فنی توئین کامپاندو و گاباپنتین از جمله داروهایی است که تولید آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نیاز کشور تولید آن‌ها نیز به زودی شروع می‌شود.

لازم به ذکر است که گاباپنتین یکی از داروهایی است که برای کنترل صرع و تشنج کاربرد دارد و همچنین برای درمان و کنترل نوروپاتی دیابتی و سندروم پای بی‌قرار هم تجویز می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/714718کپی شد!
3098
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.