حبس برای یک مدیر صنعتی در خوزستان/ مقصران اصلی آلودگی هوا مشخص شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به ورود دستگاه قضا به موضوع آلودگی هوای اهواز گفت: در این خصوص حکم حبس یک مدیر صنعتی در دادگاه تجدید نظر استان در مراحل بررسی است و همچنین ۲ پرونده قضایی دیگر نیز تشیکل و تحقیقات لازم در دست انجام است.

هورخبر – صادق جعفری چگنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از برخی صنایع استان بیان کرد: باتوجه به بروز وضعیت قرمز و نارنجی هوا در برخی شهرهای استان نشست های تخصصی و کارشناسی با اداره کل محیط زیست تشکیل شد.

وی ادامه داد: بخشی از آلودگی هوا مربوط به عوامل طبیعی مانند آتش سوزی هورالعظیم در کشور عراق و بخش دیگر مربوط به وسایل نقلیه است که بر اساس قانون هوای پاک، مقرر شد با اجرای طرح‌های ترافیکی و افزایش دقت در معاینات فنی خودروها، این موضوع کنترل شود.

جعفری چگنی بیان کرد: بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بیشترین میزان آلایندگی هوای استان در اهواز و شهرهای همجوار آن بوده که منشاء این آلودگی بیشتر از صنایعی همچون نفت، پتروشیمی، فولاد، توسعه نیشکر، صنایع جانبی و آتش‌سوزی پسماندهای کشاورزی به ویژه شلتوک برنج است.

دادستان مرکز خوزستان با بیان اینکه دستورات و برخوردهای قضایی برای این صنایع صادر شده گفت: سال گذشته برای یکی از مدیران صنایع استان پرونده قضایی تشکیل و وی به یک سال حبس محکوم شد.

جعفری چگنی ادامه داد: این پرونده در مرحله تجدیدنظر خواهی است و با قطعیت رأی، این حکم به اجرا در می‌آید.

وی افزود: همچنین برای ۲ شرکت اصلی دیگر نیز پرونده قضایی تشکیل و پیگیری ها در مرحله اخذ نظر کارشناسان محیط زیست است.

دادستان مرکز استان تصریح کرد: قطعا پس از اخذ نظر کارشناسی، میزان خسارت و نوع آلایندگی این شرکت‌ها مشخص و بر اساس آن امکان صدور رای فراهم می شود.

جعفری چگنی ادامه داد: انتقال گاز فلرهای نفتی به پتروشیمی‌ها، استفاده از فیلترهای مناسب توسط شرکت‌های فولاد، کاهش تولیدات آلاینده محیط زیست، استفاده از روش‌های به‌روز برداشت محصول به جای سوزاندن از دستوراتی است که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست و دادستانی مرکز استان برای این صنایع صادر شده و در دست پیگیری است.

https://hoorkhabar.ir/714717کپی شد!
منبع
5028
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.