ماندگاری آلودگی هوا در خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها با توجه به پایداری هوا، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان تا روز سه‌شنبه مورد انتظار است.

هورخبر – محمد سبزه زاری امروز شنبه بیستم آبانماه ۱۴۰۲ عنوان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا روز سه شنبه، وضعیت جوی استان نسبتا پایدار خواهد بود و پدیده غالب در این مدت غبار صبحگاهی یا مه رقیق به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد بود.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده تغییرات محسوس دمایی پیش‌بینی نمی‌شود و سامانه بارشی از روز چهارشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سبزه زاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۵ و ایذه با ۹.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۵ و حداقل ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، از اوایل آبان ماه تاکنون با توجه به شرایط پایداری جو، شهرستان‌های اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شوشتر، هندیجان، ماهشهر و شادگان در شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند که عامل آن سوزاندن مزارع نیشکر در زمان برداشت و دود ناشی از محل‌های دفع زباله عنوان شده است.

شرکت توسعه نیشکر بیش از ۱۰۰ هزار هکتار مزرعه دارد که زمان برداشت آنها از مهر تا اردیبهشت هر سال است.

https://hoorkhabar.ir/714658کپی شد!
4550