شهردار اهواز:

خواهان و مدعی شفافیت مالی و اداری در شهرداری هستیم

شهرداری‌ها از آنجایی که به تنهایی نمی‌توانند تکالیف خود را انجام دهند نیازمند همراهی، همدلی و انسجام است و در این صورت شهر توسط شهروندان به کیفیت مطلوب خواهد رسید.

هورخبر –  رضا امینی شهردار اهواز اظهار داشت: در چند نقطه شهر اهواز ترافیک وجود دارد که باید پیش‌بینی‌های لازم برای وضعیت ترافیکی در تمام نقاط شهر برای سال‌های آینده دیده شود.

این مقام مسئول در آئین بهره‌برداری از تجهیزات ترافیکی و اعطای تسهیلات برای نوسازی یکصد و پنجاه دستگاه تاکسی با حضور استاندار خوزستان، ادامه داد: افزایش سرمایه اجتماعی مهم‌ترین رسالت ما است و لازمه‌ی آن القای روحیه نشاط و امیدآفرینی است که در این راستا شهرداری اهواز هر هفته پروژه‌های مختلف اعم از کوچک و بزرگ را به بهره‌برداری می‌رساند تا با حضور شهروندان مشکلات را از زبان آنها بشنویم و در برنامه‌ریزی‌ها آنها را لحاظ کنیم.

وی افزود: هدف از اجرای طرح هر هفته یک افتتاح ارائه گزارش نیست چرا که مردم شاهد گزارش‌ها هستند و قضاوت می‌کنند، اهواز امروز نیازمند مشارکت همگانی است و مسئولین باید در رأس آن قرار داشته باشند.

شهردار اهواز ادامه داد: اقدامات خوبی در حال انجام است اما فاصله تا وضعیت مطلوب بسیار زیاد است و نیازمند کار شبانه‌روزی و مدیریت جهادی هستیم، شهرداری‌ها از آنجایی که به تنهایی نمی‌توانند تکالیف خود را انجام دهند نیازمند همراهی، همدلی و انسجام است و در این صورت شهر توسط شهروندان به کیفیت مطلوب خواهد رسید.

امینی با تاکید بر گستردگی و عدم تناسب جمعیت و وسعت اهواز، گفت: در حال حاضر در چند نقطه شهر اهواز ترافیک وجود دارد که باید پیش‌بینی‌های لازم برای وضعیت ترافیکی در تمام نقاط شهر برای سال‌های آینده دیده شود بر همین اساس در مدیریت شهری قرار بر توجه بیشتر به برخی از زیرساخت‌ها بود تا شهرداری اهواز در مسیر درست انجام تکالیف خود قرار گیرد.

شهردار اهواز تصریح کرد: متأسفانه در اکثر حوزه‌های مدیریت شهری در اهواز مانند قطار شهری چالش وجود دارد، در حالی که قطار شهری در سایر کلانشهرها در خطوط مختلف به بهره‌برداری رسیده در اهواز خط یک این پروژه ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، با تلاش‌های صورت گرفته در نهایت حکم خلع ید پیمانکار صادر و به زودی قرارداد جدید منعقد خواهد شد تا بتوانیم در یک فاصله کوتاه زمانی بخشی از آن را به بهره‌برداری برسانیم.

امینی اضافه کرد: عوارض آلایندگی شهرداری‌ها بیش از ۵۰ همت است که تا کنون کمتر از ۱۰ همت آن وصول شده که سهم شهرداری اهواز یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بود.

وی با ارائه فهرست لیست هزینه‌کرد عوارض آلایندگی در شهرداری اهواز توضیح داد: بودجه شهرداری یک تخمین و برآورد است که بر اساس آن اقدامات انجام می‌شود و ممکن است در جریان کار اصلاحیه یا متمم نیز داشته باشد که نشان از پویایی شهرداری است که اهواز نیز از این امر مستثنا نیست، در بودجه شهرداری اهواز ۶۰۰ میلیارد تومان از هزینه کرد عوارض آلایندگی پیش‌بینی شده بود و تنها ۴۰۰ میلیارد بیشتر از آن دریافتی داشتیم اما یک فضایی ایجاد شد که گویی شهرداری هزاران همت بدهکار شده است.

وی تاکید کرد: اگر در شهر اتفاقی رخ می‌دهد متعلق به همه است، ما خواهان و مدعی شفافیت مالی و اداری در شهرداری اهواز هستیم و سامانه مالی، حقوق و دستمزد و سایر موارد از جمله تلاش برای این حوزه هستند، بی اخلاقی و شعار و آدرس غلط به شهروندان جز ایجاد فضای یاس و ناامیدی نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت، لیست هزینه کرد عوارض آلایندگی توسط شورای اسلامی شهر ارائه گردید و۲۰ درصد باقیمانده در حوزه آسفالت هزینه شد.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: به ازای هر هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد اهواز نیازمند ۲۸ هزار صندلی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی است، ۱۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده، قرارداد خرید ۲۱۵ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است و ۲۲۰ دستگاه شامل یکصد دستگاه اتوبوس دوطبقه و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس معمولی نیز در حال عقد قرار داد با بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم به میانگین کشوری برسیم.

https://hoorkhabar.ir/714627کپی شد!
2980
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.