امام جمعه اهواز:

رسالت متفکران نظام اسلامی، توصیف خط فکری مقاومت است

این مقام مسئول گفت: امروز مهمترین رسالت‌ متفکران نظام اسلامی تبیین و تقویت خطوط فکری مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

هورخبر –  حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: گفتمان انقلاب در مقابل گفتمان‌های لیبرالیسم و کمونیسم شکل گرفت و همواره یکی از مهمترین رسالت‌های متفکران نظام اسلامی تبیین خطوط فکری اسلام ناب و مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

‌وی با تاکید بر لزوم ترویج تفکر مقاومت و ایستادگی ادامه داد: امروز تنها راهکار مبارزه با زیاده‌خواهی استکبار جهانی، مقاومت است و همانند تمامی عرصه‌های جنگ حق بر علیه باطل، توسل به خدا و اهل بیت تعیین‌کننده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به کودک‌کشی‌های صهیونیست‌ها گفت: حکمت این کودک‌کشی چیست؟ حکمت خداوند متعال این است که مستکبران با دست خود طومارشان را در هم بپیچند و نابود شوند. امروز باید منافع آمریکا و اسرائیل در خطر قرار بگیرد و رگ‌های حیات استکبار جهانی توسط کشورهای مسلمان قطع شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جبهه‌ی واحدی بر علیه استکبار جهانی ایجاد شده است و امروز هر طفلی که در فلسطین به شهادت می‌رسد بر روح و جان مادران و پدران در جای جای دنیا تازیانه می‌زند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد همچنین با اشاره به یاد و خاطره‌ی شهدای دانش‌آموز و گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: در این روز اتفاقات مهمی در حوزه‌ی دین رخ داده است. سال ۴۳ جرقه‌ی انقلاب با تبعید امام آغاز شد و در سال ۵۷ نیز دانش‌آموزان توسط استکبار به شهادت رسیدند. امید آنکه شهدای دانش‌آموز و شهدای غزه با شهدای عاشورا محشور شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر برگزاری پرشور راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: فردا ۹ صبح ان‌شالله همه به میدان بیایند و مردم خوزستان همیشه نشان داده‌اند که در میدان دفاع از اسلام و انقلاب پیشتاز هستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی بیان کرد: تنها راهی که ضامن سلامت خانواده است رجوع به سبک زندگی اسلامی اهل بیت عصمت و طهارت است و مهمترین گام برای پا نهادن به عرصه زندگی اجتماعی ازدواج و تشکیل خانواده است و در قرآن کریم در آیات متعدد به این موضوع سفارش شده است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در محیط خانواده انسان باید احساس آرامش کند و لازمه‌ی بهره‌مندی از این آرامش پایبندی به پوشش مناسب است و در این خصوص رسالت اصلی به زن واگذار شده است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب نسبت به خانواده گفت: دولت‌های غربی همیشه از زن به عنوان ابزار در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کرده‌اند و در دوره‌ی آخرالزمان هجمه‌ی سنگینی بر علیه خانواده اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد یادآور شد: در محیط خانواده باید همواره یاد خدا جریان داشته باشد که اگر اینگونه باشد هیچگاه گناه اتفاق نمی‌افتد و پدر و مادر باید در این خصوص به وظایف خود عمل کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/714577کپی شد!
3803