استاندار خوزستان:

هیچ قرارداد و تصمیم مهمی بدون مشاوره حقوقی اجرا نشود

این مقام مسئول گفت: به همه دستگاه‌ها تاکید کرده‌ایم که هیچ قرارداد و اتخاذ تصمیم مهمی بدون مشورت با کارشناسان حقوقی اجرا نشود تا جلوی خسارت به بیت‌المال و بودجه گرفته شود.

هورخبر – علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان اظهار داشت: به همه دستگاه‌ها تاکید کرده‌ایم که هیچ قرارداد و اتخاذ تصمیم مهمی بدون مشورت با کارشناسان حقوقی اجرا نشود تا جلوی خسارت به بیت‌المال و بودجه گرفته شود.

وی افزود: اختلافات بین دستگاهی در وهله نخست باید توسط سازمان برنامه و بودجه رفع شود و تا جای ممکن کار به شکایت و دعوای حقوقی کشیده نشود.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری نقش مهمی در ساختار اجرایی کشور در حل مسائل حقوقی دارد و دستگاه‌ها لازم است موضوعات ذیربط را با این معاونت هماهنگ کنند.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌ها و اصول مدیریت اسلامی پرداخت و اظهار داشت: به گفته امیرالمومنین(ع) مسئولیت یک امانت الهی محسوب می شود که فرد مسئول را مکلف می کند ضمن صیانت از بیت‌المال موجب رشد و تعالی جامعه شود و مدیریت مستلزم داشتن یک شرح صدر و ظرفیت روحی برای خدمت و نوکری مردم است.

حسینی محراب ادامه داد: اولین اصل مدیریتی در دین ما نظام حق و تشکر است دوم تقوا و نظم است. این دو ویژگی موجب ساختن جامعه و رهنمون کردن جامعه به عبور از بحران ها و مشکلات شده و از قانون‌شکنی‌ها، ارتشا، رانت، فساد و … پیشگیری می‌کند.

استاندار خوزستان افزود: اصل سوم در مدیریت اسلامی نظام مشارکت است یعنی ما باید زمینه مشارکت مردم، نخبگان و صالحان را فراهم کنیم و بر اساس آموزه‌های امیرالمومنین(ع) کرامت بخشیدن به افراد صالح از جمله وظایف مدیران است و با رعایت این موارد یک سیستم تبدیل به نظام شجره طیبه و عقلانی و آسمانی می‌شود.

حسینی محراب تاکید کرد: مدیر انقلابی و ارزشی حتما باید در میان مردم باشد و آنها را در مدیریت خودش مشارکت دهد و با اقشاری که مسئول آنهاست ارتباط داشته باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: وقتی مردم مورد مشورت و مشارکت باشند در کارها همکاری می کنند و موانع مختلف را خودشان برطرف میکنند.

وی افزود: اصل بعدی در مدیریت اسلامی عبادت و اصول اخلاقی است؛ اهمیت دادن به عبادت موجب فضل و مدد الهی در انجام کارها می‌شود و از مصادیق رعایت این اصل انجام امر به معروف و نهی از منکر، نپذیرفتن هدایای غیرمتعارف و پاک و منزه‌سازی محیط اداری است.

استاندار خوزستان گفت: یک مدیر اسلامی به مردم توجه میکند و مردم‌داری فراگیر دارد که این امر سبب حضور و حمایت مردم در صحنه‌های مختلف میشود؛ مدیر سالم هیچ ترسی از شبکه های فساد و مافیاهای مختلف ندارد.

حسینی محراب عنوان کرد: مدیر ارزشی تئوری اومانیسم و سکولار ندارد. این تئوری ها بر پایه سلطه‌طلبی، برتری جویی و استیلاطلبی به هر قیمت و روشی است که بر خلاف آموزه‌های ماست. تئوری ما در حقیقت بر مبنای تئوری عشق و محبت است و سردار شهید سلیمانی با آن حمایت مردمی جلوه ای از این عشق و محبت الهی است.

https://hoorkhabar.ir/714574کپی شد!
1840
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.