انجام جرائم اینترنتی با نرم افزار‌های نوین

رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری شیادی که با استفاده از نرم افزار‌های نوین، اقدام به ایجاد تصاویر مستهجن از بانوان می‌کرد، خبر داد.

هورخبر – سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام داشته که فردی ناشناس از طریق شماره مجازی در شبکه اجتماعی به اینجانب پیام داده و ضمن ارسال تصاویر مستهجن از خواهرم، عنوان داشت چنانچه مبلغ پنج میلیارد ریال بصورت ارز دیجیتال برای او انتقال ندهم، اقدام به انتشار آن تصاویر در فضای مجازی خواهد نمود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به رعایت حفظ اسرار شهروندان نسبت به رسیدگی موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی موفق به شناسایی فرد شرور شده و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات پلیسی، متهمین به تعداد دو نفر دستگیر شده و به این پلیس دلالت گردیدند.

سرهنگ حسینی گفت: با بررسی و بازجویی‌های فنی، متهم اعتراف نمود با توجه به نسبت خویشاوندی با شاکی، به کمک نرم افزار‌های نوین اقدام به ایجاد تصاویر نامتعارف از شاکی و ارسال آن برای وی نموده و ضمن آگاهی از وضعیت مالی شاکی، اقدام به اخاذی از آن‌ها کرده است. متهم در ادامه پس از اقرار به جرائم خود به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی گردید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن اخطار به شیادان سایبری هشدار داد که حفظ آبروی شهروندان خط قرمز پلیس فتا است و با متخلفینی که اقدام به تهدید هموطنان در فضای مجازی می‌کنند، با جدیت برخورد و به چنگال عدالت سپرده خواهند شد.

این مقام انتظامی گفت: در صورت برخورد با هر گونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

https://hoorkhabar.ir/714564کپی شد!
2389