افزایش ۲.۵ میلیون تنی ظرفیت تولید آهن اسفنجی

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در سمپوزیوم فولاد 1402 گفت: در راستای طرح‌های توسعه‌ای شرکت، احداث واحد اسلب‌ عریض با ظرفیت 1.2 میلیون تن و همچنین احداث واحد مگامدول احیا اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و 760 هزار تن آهن اسفنجی در دست اقدام است که به این ترتیب ظرفیت تولید فولاد را به 2 میلیون تن و ظرفیت تولید آهن اسفنجی را به بیش از 2.5 میلیون تن خواهد رساند.

هورخبر –  حسین کهزاد مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد ۱۴۰۲ اظهار داشت: در راستای طرح‌های توسعه فولاد شادگان، پروژه اسلب عریض با ظرفیت سالانه ۱.۲ میلیون در دست اقدام است که انتظار داریم تا پایان آبان ماه پیشنهاد شرکت کنندگان در مناقصه این پروژه را دریافت نماییم. با انجام این پروژه زمینه دستیابی به تولید ۲ میلیون تن فولاد در فولاد شادگان فراهم خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در زمینه آهن اسفنجی نیز مگامدول یک میلیون و ۷۶۰ هزار تنی در دست اقدام است که با انجام این پروژه ظرفیت تولید آهن اسفنجی فولاد شادگان به ببش از ۲.۵ میلیون تن خواهد رسید.

کهزاد تاکید کرد: فولاد شادگان توانسته با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط خوبی پیدا کند و پشتیبانی‌های خوبی از سوی این مجموعه صورت گرفته که نمونه آن پروژه پژوهشی تولید بریکت اکسیدی از طریق بازیافت ضایعاتی مثل لجن صنعتی و گندله است که در نوع خود یک پروژه نوین و انحصاری محسوب شده و در این راستا با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان آزمایشات و مطالعات اولیه صورت گرفته و مراحل تجاری‌سازی آن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان همچنین محیط زیست منحصر به فرد شادگان را یکی از دغدغه‌های مهم شرکت برشمرد و گفت: خوشبختانه طی قراردادی با آبفا، به جای آب رودخانه از پساب تصفیه شده در فرآیند تولید استفاده خواهد شد.

تولید فولاد سبز

کهزاد در ادامه به کاهش گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: چند سالی است که مباحثی بر سر کاهش گازهای گلخانه‌ای مطرح است و در پیمان پاریس کشورهای زیادی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که ایران نیز جزئ کشورهای امضاکننده این پیمان می باشد.

این مقام مسئول افزود: راهکار رفتن به سمت فولاد سبز، جایگزینی هیدرژن با گاز طبیعی است اقدامی که در کل دنیا با وجود تکنولوژی‌های زیاد هنوز تجاری‌سازی نشده است و برای تولید گاز هیدرژن مشکلاتی وجود دارد

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مذاکراتی صورت گرفته تا با استفاده از پتانسیل نزدیکی فولاد شادگان به مجتمع‌های پتروشیمی، هیدرژن مازاد این شرکت ها به فولاد شادگان منتقل و جایگزین گاز طبیعی شود و اولین کارخانه احیا با بیس تکنولوژی میدرکس باشد که هیدروژن را جایگزین گاز طبیعی کرده است. کهزاد در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی فولاد شادگان در طرح‌های استانی بحث محرومیت‌زدایی بوده که در این راستا مهمترین اقدام ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اشتغال است

به گفته وی طرح‌های توسعه‌ای سبب می‌شود فولاد شادگان پس از رسیدن به ظرفیت ۲ میلیون تن اسلب و ۲.۵ میلیون تن آهن اسفنجی امکان ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از دو هزار نفر را فراهم کند و به ازای هر شغل مستقیم حدود ۵ تا ۶ شغل غیرمستقیم نیز ایجاد خواهد شد بنابراین این شرکت زمینه ایجاد ۱۲ هزار شغل را در منطقه شادگان فراهم خواهد کرد و این امر نقش به سزایی در محرومیت‌زدایی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در کنار این مهم بحث رسیدگی به شهرستان از دغدغه‌های اصلی فولاد شادگان است که اخیرا تاسیس و احداث درمانگاه تخصصی در شهرستان شادگان آغاز شده و این اقدام کمک می‌کند تا مردم از نیازمندی‌های پزشکی که در حال حاضر در منطقه شادگان وجود ندارد و مجبورند به شهرستان‌های اطراف برای درمان بروند بی‌نیاز شوند.

https://hoorkhabar.ir/714553کپی شد!
843
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.