افزایش آمار مراجعان تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

حدود ۵۰ درصد افراد دارای علائم عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی در خوزستان به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

هورخبر – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همان‌گونه که انتظار داشتیم موج آنفلوآنزای فصلی از اواخر شهریورماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در دو سه هفته اخیر نیز ۴۰ تا ۵۰ درصد افراد دارای علائم عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی که به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده‌اند و از آن‌ها نمونه‌گیری شده است، به آنفلوآنزا مبتلا بوده‌اند.

پژمان بختیاری‌نیا افزود: از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم برای پیشگیری از گسترش بیماری در جامعه، توصیه‌های خودمراقبتی را رعایت کنند. مبتلایان به آنفلوآنزا نیز از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک پرهیز کنند. رعایت نکاتی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، استراحت و پرهیز از حضور در محل کار و مدرسه نیز توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: گروه‌های پرخطر یعنی زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی عروقی، دیابت و تنفسی دارند از حضور در مراکز پر ازدحام خودداری و از برقراری تماس نزدیک با افراد مشکوک به بیماری پرهیز کنند و در صورتی که پزشک معالجشان نیز تجویز کند می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را تهیه و تزریق کنند.

این مقام مسئول گفت: واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و بر اساس دستورالعملی که هر ساله توسط وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود، در اختیار مردم قرار می‌گیرد. گروه‌هایی که لازم است واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند نیز مشخص شده‌اند و می‌توانند برای تهیه و تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

https://hoorkhabar.ir/714531کپی شد!
2994
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.