یک استاد حوزه:

اگر مسئولی در استان جایی برایش نبود می گویند بفرستیمش مسجدسلیمان/ نباید شهردار این شهر پروازی باشد

امینی گفت: ما به دنبال این هستیم که بدون تعصب ایلی، هیجانات و تمایلات طایفه ای برای خدا و با تربیت نیروهای کارآمد و با محوریت مساجد برای مسجدسلیمان مدیران پرکار بسازیم، ولی میبینیم اگر مسئولی در استان جایی برایش نبود می گویند بفرستیمش مسجدسلیمان، مسجدسلیمان هست!

هورخبر –  حجه الاسلام محمد صادق امینی امام جمعه اسبق شهرستان مسجدسلیمان در مراسم شب وفات حضرت معصومه “س” ضمن عرض تسلیت به ایام حزن انگیز سالروز وفات کریمه اهلبیت”س” اشاره داشت و عنوان کرد: همین مسجد(حضرت معصومه هشت بنگله مسجدسلیمان) در تابستان گذشته سیستم سرمایشی آن دچار مشکل شد و هر چه به این در و آن در زدند اتفاقی برای آنها رخ نداد و ناچارا آن تابستان طاقت فرسا را با دو کولر آبی سر کردند.

وی افزود: مساجد فقیری داریم، پولها در دست دزدهاست، دزدهای روز روشن، دزدهای ملی، دزدهای میلیاردی، نه دزدهای خرده پایی که به سرعت آنها را می گیرند و زندانشان می کنند.

این استاد حوزه در ادامه ابراز داشت: این مجالس یک اجتماع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای آگاهی بخشی، اتحاد، کار و تلاش و گره گشایی هستند. برای شهری که عطش خدمت دارد. شهری که سالهاست برای داشتن یک روگذر، زیرگذر، پارک بانوان، جاده کمربندی و… درجا می زند، شهری که جاده میانبر … شده، آری شهری که ابهامات آن فراوان است. در این مجالس یاد می گیریم خائن و خادم را بشناسیم و خادم را دریابیم و در مقابل خائن به ایستیم.

محمد صادق امینی با اشاره به برخی مشکلات این شهرستان ادامه داد: مسجدسلیمان مظلوم دارای ۲۵ کیلومتر دره فاضلاب، همچنان خیلی از محلات آن تشنه یک وجب آسفالت روی خاک هستند. مسجدسلیمانی که دغدغه و عطش برای داشتن یک مسئول پرکار، پرتلاش پای کار خدوم در کنار مردم را دارد نیازش به همین مجالس است و راه خوشبختی و پیدا کردن مسیر درست همین مجالس است.

او عنوان کرد: نرخ و آمار بالای مهاجرت از مسجدسلیمان به اهواز، تهران، اصفهان، کرج و حتی بولیتی شوشتر و… را در نظر بگیرید. ملت مسجدسلیمان فراری هستند، و البته از طرفی به آنهایی که مهاجرت کردند هم حق می دهم و هم حق نمی دهم. حق می دهم فرار کنند از نداشته ها، از بهداشت بد، از عدم خدمت رسانی مناسب و شایسته، از فشار آدم های(مسئولان) ناکارآمد و دزدها و از آموزش سطح پایین. اگرچه در مقابل این کسانی که مهاجرت و فرار کردند عده ای هستند با تمام وجود پای مشکلات این شهر ایستاده اند و میخواهند شهر خود را بسازند و اراده کرده اند که پای کار با تمام سختی ها بمانند.

این استاد حوزه اظهار داشت: ما که بدتر از آمریکایی های نبوده و نیستیم. آمریکایی های وحشی بر اساس یک تصمیم از قاره های مختلف نیروی انسانی آوردند و سرخ پوستان را از سرزمین مادری خود خارج کردند و بیشتر آنها را کشتند و از چند ملیت قاره آمریکا فعلی را تشکیل دادند، یک مشت وحشی تمدنی ایجاد کردند که فرزندان من و شما در فضای مجازی و… مدهوش تمدن خیره کننده آنها هستند. آن وقت من بگویم نمیشود مسجدسلیمان را آباد کرد و بگوئیم نمی گذارند، غلط کرده اند که نمی گذارند این شهر و این دیار آباد شود.

امینی در قسمت دیگری از این سخنرانی افزود: من در خصوص مسجدسلیمان حرف دارم، پست رفته ترین شهر ایران، عقب افتاده ترین شهر استان، در خودکشی مقام اول، بیکارترین شهر استان، در بعضی مدیران ناکار آمد و به دردنخور و پروازی مقام اول و…، اینها را باید با کمک یکدیگر به نتیجه رساند.

امام جمعه اسبق مسجدسلیمان گفت: ما به دنبال این هستیم که بدون تعصب ایلی، هیجانات و تمایلات طایفه ای برای خدا و با تربیت نیروهای کارآمد و با محوریت مساجد برای مسجدسلیمان مدیران پرکار بسازیم، ولی میبینیم اگر مسئولی در استان جایی برایش نبود می گویند بفرستیمش مسجدسلیمان، مسجدسلیمان هست!

خطیب مراسم شب وفات حضرت معصومه “س” در ادامه مباحث خود در خصوص جایگاه و مقام زن عنوان کرد: بیش از یک سال است محور بحث ها روی زن و زندگی آمده است، چهار میلیارد از هشت میلیارد جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند و از ۹۰ میلیون جمعیت ایران نزدیک به ۴۵ میلیون زنان، دختران، همسران و مادرانمان هستند. در احادیث و روایت ما زن در مقام‌ انسانیت، معنویت و اخلاق افضل و مدنظر است.

حجه الاسلام امینی در ادامه مباحث خود مبنی بر ضرورت و اهمیت و گسترش فرهنگ مطالبه گری از سوی مردم و پذیریش نقد و انتقاد از سوی مسئولان اینچنین ابراز داشت: رهبری عزیزمان در جمع مسئولان بلندپایه کشور عنوان کردند من خوشحال می شوم که عملکرد مسئولان و مدیریت کشور را نقد بزنید. همچنین در جلسه ای وقتی برخی حاضرین به عملکرد ریاست دستگاه قضا و ریاست صدا و سیما اشکال و نقد وارد کردند حضرت آقا با کمال مهربانی گوش دادند و در پاسخ گفتند من خوشحالم میشوم که شما نقد می زنید انتصاب آنها از من است اما مدیریت اینها از من نیست مدیریت با خودشان است.

امینی در ادامه بیان کرد: رهبری می خواهد ملت عدالت خواه، رشید، فکور، مطالبه گر، پرسش گر و پای کار باشند. بنده در کلیپی از ایشان دیدم که فرمودند در نقطه مقابل نظر رهبری انتقاد کنید و بدانید که ضدولایت فقیه نخواهید بود و نیستید. ایشان می خواهند به من و شما و همه مسئولان یاد بدهند باید انتقاد در جامعه باشد. یاد بدهند باید اینچنین با جوانان مواجه شد، انتقاد پذیر باشید. آری، جوانان امروزی کم‌ حوصله شده اند، بچه هایمان در خطر هستند. جوانان باید درک شوند، دیده شوند، فهمیده شوند. از اغتشاشات سال گذشته جامعه شناسان می گویند یک شکاف بین نسلی بوجود آمده است و باید نگران بچه هایمان باشیم. بچه هایمان دارند همه چیز را می بینند و می شنوند، الان دوره پاسخ گویی و شفافیت است، دوره دانستن است، باید برای سوالات پاسخ معقولی داشت. بچه ها می بینند و می شنوند از فسادها، از بی عدالتی ها، از دروغ ها و از وعده های بی عمل. باید مانند رهبرمان وارد شویم، آقا در دیدار با اعضای دولت ۶۰ درصداز دولت تمجید و تعریف کردند و ۴۰ درصد هم نقد نمودند که نشان دهند با کسی تعارف ندارند. به کارها تلاش ها و کار مثبت اشاره داشتند و از بیکاری و تورم و گرانی و مسکن هم گفتند. این بچه ها باید بدانند که آزادند و پرسشگرند و باید به آنها پاسخ گو بود. پتروشیمی پاسخ گو باش، نماینده بعد چهار سال پاسخ گو باش، این پنج عضو علی البدل شورای شهر که آمده اند جای آن (پنج عضویی که صلب صلاحیت شده ) که انشالله خدمت کنند از آقای شهردار سوال کنند نباید شهردار شهر پروازی باشد یا خانواده ات را بیاور اینجا یا از هفت روز هشت روز باید برای مردم پای کار باشید.

حجه الاسلام امینی افزود: به شکرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی، نگاه امام و رهبری عزیزمان گاهی در صدا و سیما برنامه ها و میزگردهای انتقادی خوبی مانند شیوه، زاویه و… روی آنتن سیمای ملی می رود. اگر چه گاهی هم‌ پیش آمده که به بهانه هایی از جمله رعایت نکردن خط قرمز(سلیقه ای) پخش آنها را متوقف کرده اند!؟

خطیب اسبق نماز جمعه مسجدسلیمان در خصوص مقوله حکمرانی در ایران و وجود امنیت عنوان داشت: در شماره دوم نشریه خردورزی آقای خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آورده است، حکمرانی در ایران ضعیف است و من می گویم حکمرانی در استان ضعیف و در مسجدسلیمان اضعف است.

وی افزود: خسروپناه می گوید حکمرانی از آزادی شروع می شود و با عدالت امتداد پیدا می کند و بعد امنیت برقرار می شود. متاسفانه در کشور ما از امنیت آغاز کرده ایم… تا حرف می زنیم می گویند حرف نزنید سیاه نمایی می شود، انتقاد می کنیم می گویند انتقاد نکنید انقلاب را می برید زیر سوال، دروغگو را رسوا می کنیم، می گویند مدیران را تضعیف می کنید، می گوئیم اگر همچون مدیری و مسئولی بهش انتقاد نشود می گوید عجب ملت خوابی هستند، من باشم یا نباشم برایشان فرقی ندارد، خدمت کنم یا نکنم، بچاپم یا نچاپم؛ خیانت و یا خدمت کنم هر دو برای آنها یکی است و…

او در بخشی دیگر اظهار کرد: ما مانده ایم با هوش مصنوعی که می رود به سمتی که جعل تصویر… و اثرگذاری فوق العاده روی ذهن و دل دارد یک دهه دیگر با بچه هایمان چکار کنیم؟ مگر می شود با روش سنتی و بعضی از مدیریت های فشل در آموزش و پرورش این بچه ها رو حفظ کرد؟ این بچه ها باید بدانند که آزادند و پرسشگرند و باید به آنها پاسخگو بود.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش مسجدسلیمان که ۱۸۰۰ پرسنل دارد و ۲۰۰ آموزشگاه دولتی و ۵۰ آموزشگاه غیر دولتی، در آخرین مورد مدیریتی و ندانم کاری و عدم پاسخگویی خود ۱۳ خانه و بنگله را توزیع کردند نباید پاسخ گو باشند که چرا به مزایده نگذاشتند؟ چرا به از ما بهتران دادند؟ ملاک و معیار واگذاری این بنگله ها چه بوده است؟ در مقابل چرا آن آموزش و پرورشی و معلم باز نشسته در سی برنج را از خانه بیرون می کنید و بعد خانه را به یک خبرنگار می دهید؟ چرا بنگله ای را به فرهنگی واگذار می کنید که چهار خانه دارد؟ و از آنطرف، یک خانواده متوفی را با ضرب العجل بیرون می کنید؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ بنده طلبه پیگیری کردم دیدم مدیرکل آموزش و پرورش خودش هم ضعیف تر است و قرار که عزل شود، البته اگر به بهانه پیش رو داشتن انتخابات به عقب نیاندازند.

امینی افزود: مسئولان به بهانه انتخابات عزل مدیران ناکارآمد، دروغگو و پروازی را امروز و فردا نکنید. اگر می خواهید انتخابات پرشور و باشکوه تری داشته باشیم باید ناکارآمد ها کنار بزنید، مردم دل گرم تر و امیدوار تر خواهند شد.

وی گفت: سالگرد شهید بهنام محمدی در حالی ‌که باید با نگاه ملی بر روی تپه شهدا برگزار می شد با یک نشست آنهم با حضور عده ای محدود در یک سالن صورت گرفت!؟ از قدیم گفته اند حرمت امام زاده با متولی است، باید مسئولان استانی را پای کار می آوردند. آیا در سالهای قبل اینگونه برگزار می شد؟

امام جمعه اسبق مسجدسلیمان افزود: جوانان امروز روی اصل حاکمیت مشکل ندارند، روی ناکارآمدی مشکل دارند، روی اصل دین اشکال ندارند، روی مرز دخالت دین در زندگی مشکل دارند. بیست سال فتوا دادیم ورود دختران و زنان به ورزشگاه ممنوع است، آن وقت فیفا آن را می شکند، من چطور از این دین دفاع کنم؟ بیست سال بر علیه کنسرت ها حرف زدیم بعد چه شد کنسرت ها صددرصد زیرزمینی آنهم با فضایی کاملا آلوده و… شده است؟

حجه الاسلام امینی در بخش پایانی سخنرانی خود گفت: به همدیگر قول دهیم که شجاع باشیم. درود بر آنهایی که نمی ترسند، می نویسند و می گویند. اینها در مسیر امام رضا “ع” و حضرت معصومه “س” قرار دارند.

در حاشیه این مراسم از سوی هیئت امنای مسجد حضرت معصومه (س) از دو دهه زحمات غلام امینی مسئول سابق بسیج نفت به پاس خدمات وی در کمک به مجموعه های فرهنگی، ورزشی و مذهبی شهرستان در دوران مسئولیتش با اهدا هدایایی تشکر و قدردانی شد.

https://hoorkhabar.ir/714513کپی شد!
4362
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.