وزارت راه در تکمیل جاده مرگ تعلل نکند

نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: وزارت راه و شهرسازی در تکمیل جاده مرگ و دو بانده سازی قطعات باقی مانده تعلل نکند. عموم مردم خواستار ورود دستگاههای نظارتی به ترک فعل های صورت گرفته هستند.

هورخبر –  احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصادفات محور بندرلنگه – پارسیان اظهار داشت: مردم منطقه خواستار ورود دستگاه های نظارتی به ویژه دستگاه قضا به ترک فعل های صورت گرفته در حوزه پروژه‌های عمرانی و راهسازی استان هرمزگان هستند.

وی با بیان این که کریدور شرق – غرب کشور اهمیتی راهبردی دارد و مسیر اتصال استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان به یکدیگر است و از مسیرهای مهم ترانزیتی کشورمان بشمار می رود، افزود: تردد کالاهای صنایع بزرگ پتروشیمی، گاز، نفت و بنادر و شیلات، ترافیک قابل توجهی بر این محور تحمیل کرده و عدم دوبانده بودن برخی بخش های این محور مهم، سبب بروز حوادث تلخ و دردناکی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از سال ۸۷ طرح دو بانده سازی این محور در بودجه سالانه کشور گنجانده شد و هر ساله نیز مبالغ مشخصی در ردیف مشخصی برای این محور در نظر گرفته می شده است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان اضافه کرد: در محدوده بندرلنگه – پارسیان قطعات باقی مانده متعددی وجود دارد که بدلیل بروز حوادثی تلخ در جاده ای ناایمن با عرض ۵ متر به جاده مرگ معروف شده و شاهد جانباختن دهها نفر در این مقطع و مجروح شدن صدها نفر دیگر شده است و علت این وضعیت نیز ترک فعل هایی است که در مقاطع مختلف صورت گرفته و سبب گرفتن جان مردم شده است.

وی با تسلیت جانباختن ۶ عضو یک خانواده و نیز یک بانوی دیگر در این محور در روزهای اخیر، عنوان داشت: تکمیل این پروژه را بارها و بارها از مسئولان مربوطه در وزارت راه و شرکت زیرساخت پیگیری کردم و بارها در جلسات صحن و کمیسیون عمران با طرح سوال و تذکر و … نسبت به عواقب تاخیر این پروژه و ضرورت تکمیل آن هشدار دادم اما متاسفانه اقدامات لازم در این خصوص انجام نشده است.

نماینده مردم غرب هرمزگان با بیان اینکه مسئولان وزارت راه خودشان را جای خانواده‌های داغدار این تصادفات بگذارند افزود: مردم در این محور سالانه شاهد ۲۰۰ الی ۳۰۰ تصادف هستند که منجر به مرگ بیش از ۵۰ نفر و مجروح شدن صدها نفر از هموطنان و همشهریان عزیزمان شده است.

جباری ضمن درخواست از دستگاه‌های نظارتی به ویژه قوه قضاییه برای ورود به ترک فعل های صورت گرفته در خصوص محورهای مذکور عنوان کرد: بخشی کثیری از محور دو کیلومتری حمیران و برکه سفلین احداث شده اما به دلیل تاخیر در احداث دو پل در این محور شاهد تصادفات مرگ آفرین هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: کمیسیون عمران مجلس برنامه ریزی کرده تا در جلسه ای فوق العاده مسئولان وزارت راه را به کمیسیون عمران دعوت کرده و موضوع تصادفات محورهای میان بندرلنگه و پارسیان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

https://hoorkhabar.ir/714504کپی شد!
4789
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.