ضرورت راه‌اندازی صندوق ضمانت صنایع دریایی در خوزستان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه صنایع دریایی گفت: تشکیل صندوق ضمانت صنایع دریایی برای حمایت از فعالان این حوزه ضرورت دارد.

هورخبر –  حمید رضا فلاح مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در نشست تشکل‌های هم‌خانواده در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: یک میلیارد دلار به صندوق‌های ضمانت صنایع دریایی کشور اختصاص یافته و در صورت تشکیل نشدن به موقع این صندوق در خوزستان، فعالان حوزه از تخصیص اعتبار محروم می‌مانند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق ضمانت صنایع دریایی از وزارت صمت دنبال می شود گفت: ۴۸ جواز تاسیس و ۱۸ بهره بردار در حوزه صنایع دریایی استان فعال هستند و ساخت لنج و تجهیزات مورد صنایع دریایی در استان بسیار رونق دارد.

تامین ارز تولید کنندگان در اولویت وزارت صمت

فلاح با تاکید بر اولویت تامین ارز تولید گنندگان ادامه داد: ظرفیت پرداخت ارز برای واردات ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی تکمیل شده و با توجه به حجم بالای واحدهای در دست احداث، باید تعداد بیشتری از ماشین آلات وارداتی به استان اختصاص یابد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: تخصیص ارز به استان از محل درآمدهای صادراتی و افزایش سهمیه مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله مطالبات قابل پیگیری از وزیر صمت خواهد بود.

وی بر ایجاد یک بانک تخصصی صنعت در استان تاکید کرد و گفت: تشکیل این بانک به اقدامات موثر و تخصصی در حوزه صنعت و تولید خوزستان کمک می‌کند.

در ادامه این نشست علی مهدی پور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر سرمایه‌گذاری موثری در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر با وجود منطقه آزاد اروند رخ نداده است.

وی با ابراز گله مندی از سرمایه‌گذاری نکردن منطقه آزاد اروند در حوزه تولید این مناطق ادامه داد: این منطقه می‌تواند در سرمایه‌گذاری و یا جذب سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر اقدامات موثرتری انجام دهد.

https://hoorkhabar.ir/714474کپی شد!
1156
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.