کاهش تولید لاستیک عامل افزایش قیمت این کالا در بازار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو در سال جاری گفت: مهم‌ترین عامل افزایش قیمت این کالا در بازار کاهش تولید در کارخانه‌های داخلی است.

هورخبر –  حمید رضا فلاح مدیر کل صمت خوزستان در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری اظهار داشت: طی ۲ هفته اخیر عرضه لاستیک توسط تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت انجام شد اما استقبالی از سوی بخش خصوصی برای خرید این کالا و توزیع آن در بازار انجام نگرفت که این عامل نیز در افزایش قیمت این کالا اثر گذار است.

وی با اشاره به اینکه مکاتبات زیادی با وزارت صمت در خصوص افزایش قیمت لاستیک انجام شده گفت: تقاضای مردم برای خرید لاستیک با توجه به افزایش ۲ برابری تولید و عرضه خودرو در کشور رشد داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت ۱۲۰ قلم ‌کالا در بازار استان رصد شد که قیمت ۲۷ نوع کالا همچون حبوبات و سبزیجات روند کاهشی داشته است.

مدیرکل صمت خوزستان با بیان اینکه قیمت مرغ نیز روند کاهشی در استان داشته افزود: کاهش قیمت مرغ نباید به اندازه‌ای باشد که باعث وارد کردن ضرر و زیان به تولیدکنندگان شود. در ۶ ماهه اول امسال ۵۰ هزار بازرسی از بازار استان انجام و چهار هزار پرونده تخلف تشکیل شد.

وی با اشاره به نظارت هوشمند بر کالاها ادامه داد: از طریق سامانه جامع تجارت و با استفاده از شناسه تولید کالا نظارت بر عرضه کالاها در حال انجام است.

فلاح گفت: استفاده از این روش برای مقابله با احتکار کالا نیز کاربرد دارد ، از خردادماه امسال( زمان آغاز طرح) تا کنون ۳۰ پرونده تخلف از طریق نظارت با این سامانه تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: عمده نارضایتی‌های ثبت شده توسط مردم در سامانه ۱۲۴ این اداره کل در خصوص پخت بدون کیفیت نان و افزایش قیمت کالاهایی همچون شکر و گوشت قرمز بوده است.

فلاح با اشاره به التهاب شکر در بازار استان بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید راهکاری برای کاهش التهاب شکر و تامین‌ نیاز استان بیندیشد، انتظار می‌رود که این سازمان نظارت بیشتری بر نحوه توزیع و تامین شکر در استان داشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/714470کپی شد!
2966