بازگشت به تولید ۶۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه راه‌اندازی واحد‌های راکد از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است گفت: ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی راکد استان در ۶ ماهه نخست امسال به چرخه تولید برگشتند.

هورخبر – حمید رضا فلاح مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سرسرای استانداری خوزستان با اشاره به اینکه نهضت احیای واحد‌های راکد در نهاد ریاست جمهوری ایجاد شده بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها برای رونق تولید در استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه هدفگذاری امسال احیای یکصد واحد تولیدی راکد در استان است گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این واحد‌ها با چالش کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند.

فلاح اظهار کرد: امسال سه هزار و۵۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ برای کمک به احیای واحد‌های تولیدی راکد اختصاص یافته است.

مدیر کل صمت خوزستان اضافه کرد: برگشت واحد‌های تولیدی راکدی که قدرت رقابت با بازار جهانی را دارند در اولویت هستند. وی همچنین راه اندازی واحد‌های راکد را بستری برای ایجاد اشتغال در کمترین زمان دانست.

در ادامه این نشست رییس سازمان بسیج صنعت و معدن خوزستان با بیان اینکه در استان واحد‌های بالای ۲۰ درصد ظرفیت تولید نیز به عنوان واحد فعال معرفی می‌شوند گفت: ارزیابی‌ های انجام شده نشان می‌دهد که تعداد واحد‌های با ظرفیت تولید کمتر از ۵۰ درصد در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

نادر زاهدی نیا افزود: دستگاه‌های استان حرکت موثری برای فعالسازی واحد‌های تولیدی راکد انجام نمی‌دهند و بخش خصوصی به صورت خودجوش برای احیای واحد‌های راکد ورود کرده است.

وی ادامه داد: هیچ بانکی در استان برای احیای واحد‌های راکد پای کار نیامده است.

زاهدی نیا گفت: در استان‌های دیگر هم‌افزایی خوبی برای احیای واحد‌های راکد وجود دارد، اما متاسفانه در خوزستان مشارکت و همکاری خوبی برای حمایت از واحد‌های تولیدی راکد وجود ندارد.

رییس سازمان بسیج صنعت و معدن خوزستان اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود همچون استان‌های دیگر بخشی از بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها برای احیای واحد‌های راکد استفاده شود.

https://hoorkhabar.ir/714423کپی شد!
2056
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.