بیش از ۸۰ درصد دیابتی‌ها در خوزستان تحت کنترل درمانی نیستند

مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان با اشاره به رتبه سوم استان خوزستان در شیوع دیابت در کشور، گفت: در خوزستان از هر هفت تا ۱۰ نفر، یک نفر به دیابت مبتلاست.

هورخبر – رضا نظریان با بیان اینکه دیابت مادر بیماری‌هاست، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در خوزستان داریم که بخش عمده‌ای از این افراد از بیماری خود آگاه نیستند.

وی با اشاره به وجود حدود ۸ میلیون بیمار دیابتی در کشور، افزود: در اطلس آماری که معمولا مربوط به دو تا پنج سال است، آمار مبتلایان در ایران ۱۳ برابر شده است.

مدیرعامل انجمن دیابت خوزستان گفت: ۵۳۷ میلیون بیمار مبتلا به دیابت در دنیا وجود دارد که معمولا سن آن‌ها بین ۲۰ تا ۷۹ سال است.

وی با بیان اینکه دیابت عامل اصلی نابینایی، قطع عضو و دیالیز است، گفت: حدود دو دهه است که خوزستان در رتبه سوم دیابت در کشور است. در سطح ملی از هر ۱۰ تا ۱۲ نفر، یک نفر به این بیماری مبتلاست، این در حالی است که در خوزستان از هر هفت تا ۱۰ نفر، یک نفر به دیابت مبتلا است.

نظریان افزود: برآورد می‌شود در اهواز و حومه آن بیش از ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت وجود داشته باشد و یکی از اقوام درجه یک ۳۸ درصد خوزستانی‌ها به دیابت مبتلا است. بر اساس بررسی‌ها، ۸۳ درصد بیماران مبتلا به دیابت در خوزستان تحت کنترل درمانی و درمان مطلوب نیستند، یعنی تنها ۱۷ درصد تحت درمان قرار دارند و این موضوع، ضرورت همکاری مدیران در آموزش و پیشگیری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از ابتلا به دیابت، عوارض این بیماری و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی آن تصریح کرد: خوزستان جزو پنج استان نخست بیماری‌های خاص و صعب العلاج است که این وضعیت اصلا خوب نیست.

https://hoorkhabar.ir/714409کپی شد!
منبع
2136
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.