دستگیری ۷۰ درصد از عاملان تیراندازی‌های غیرمجاز خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان: ۷۰ درصد از افرادی که در مراسم عروسی و فاتحه خوانی و درگیری‌ها اقدام به تیراندازی کرده اند، بازداشت شده اند.

هورخبر – سردار سیدمحمود میرفیضی یکی از مطالبه‌های مردم خوزستان را مقابله با قاچاق سلاح، خرید و فروش سلاح گرم و سرد و تیراندازی‌های غیرمجاز به عنوان رسمی اشتباه در مراسم عروسی و فاتحه خوانی عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از یکهزار و ۸۵۰ قبضه سلاح در استان کشف و جمع آوری شده است.

وی به جمع آوری بیش از ۵۰ هزار عدد فشنگ در این مدت اشاره کرد و افزود: در این حوزه حدود یکهزار و ۴۰۰ نفر شناسایی و بازداشت و به دستگاه قضایی برای برخورد قانونی معرفی شدند.
سردار میرفیضی با اشاره به شناسایی ۱۶ باند فعال در زمینه قاچاق سلاح و مهمات و بازداشت اعضای آن‌ها در نیمه نخست امسال، ادامه داد: حدود ۷۰ درصد افرادی که در مراسم عروسی و فاتحه خوانی و درگیری‌ها تیراندازی کردند، شناسایی و بازداشت و به دستگاه قضایی تحویل داده شده اند.
به گفته فرمانده انتظامی خوزستان؛ از مهرماه پارسال تا امسال و در بازه زمانی یکساله، بیش از ۳ هزار و ۸۸۳ قبضه سلاح غیر مجاز جنگی و شکاری کشف و جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ در وقوع تیراندازی‌ها نقش دارد، اضافه کرد: با برپایی پویش “نه به تیراندازی” باحضور بزرگان طوایف، قبایل و شیوخ عشایر و روستائیان تلاش کردیم رسم غلط تیراندازی را برچینیم.
سردار میرفیضی با بیان اینکه کار‌هایی برای برچیدن کامل رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و فاتحه خوانی در دستور کار است، گفت: با کار‌های انجام شده شاهد این هستیم که در مراسم فاتحه خوانی بزرگ و شیخ طایفه نیز، تیراندازی انجام نشد و نشان دهنده تاثیر کار‌های انجام شده در این زمینه است.
وی بالابردن هزینه جرم را یکی دیگر کار‌های در دستور کار برای افرادی که از قانون “نه به تیراندازی” سرپیچی می‌کنند، عنوان کرد و افزود: این قانون مورد تائید و تاکید استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای تامین استان و رئیس دادگستری خوزستان و همچنین دادستان عمومی و انقلاب است و با افزایش نظارت‌ها و کار‌های سلبی و آگاه سازی تلاش می‌کنیم این رسم اشتباه کاملا برچیده شود.
https://hoorkhabar.ir/714353کپی شد!
2889
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.