نصب و راه اندازی سیستم بویه‌های مجازی در آبراه بین‌المللی اروند رود

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر از نصب سیستم بویه‌های مجازی در آبراه بین‌المللی اروند رود با هدف افزایش ایمنی تردد شناورها در آن آبراه، خبر داد.

هورخبر –  علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از نصب سیستم بویه‌های مجازی در آبراه بین‌المللی اروند رود خبر داد و اظهار داشت: با هدف افزایش ایمنی تردد شناورها در آبراه اروند و با توجه به ریسک‌های متعدد دریانوردی در این آبراه بین‌المللی، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر جهت ارتقاء سطح ایمنی تنهاترین رودخانه قابل کشتیرانی کشور اقدام به اجرای سیستم بویه‌های مجازی کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: این سیستم مبتنی بر سیستم AIS می‌باشد و با تجهیزات منصوبه در آبراه اروند تعداد ۳۰ نقطه جغرافیایی برای مشخص شدن مسیر شناورها ایجاد می‌کند تا کانال تردد شناورها مشخص و شناورهای دارای AIS کلیه نقاط ایجاد شده را مانند بویه‌های حقیقی موجود در آبراه نمایان کند.

به گفته مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، با توجه به عدم همکاری کشور عراق در بویه گذاری و بویه برداری و همچنین وجود مغروقه‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی، اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات نسبت به خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوطه اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

https://hoorkhabar.ir/714231کپی شد!
4330
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.