رئیس کانون بازنشستگان آبادان:

اداره کل کار خوزستان قادر به اجرای وظایف حاکمیتی خود نیست

این مقام مسئول گفت: تخلفات واحد تشکل‌های کارگری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنان ادامه دارد.

هورخبر –  قربان درویشی رئیس کانون بازنشستگان آبادان اظهار داشت: در پی اختلافات ۸ ماهه میان رئیس و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان آبادان با بازرسین کانون و دو نفر از هیات مدیره بر سر مسائل و تخلفات مالی، متاسفانه اداره کل کار خوزستان نه تنها قادر به رسیدگی به تخلفات نبود بلکه با مداخله رئیس و برخی از اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان خوزستان، بر تخلفات متخلفین نیز سرپوش گذاشته و با برگزاری مجمع غیر قانونی و بدون اطلاع هیات مدیره کانون شهرستان، توسط کانون بازنشستگان خوزستان برخلاف ماده ۱۳۴ قانون کار و دستورالعملهای اجرایی ذی ربط اقدام به درج روزنامه توسط بازرسین و کانون استان جهت برگزاری مجمع نموده است. لذا از آنجایی که هر کانون دارای ثبت جدا گانه و شخصیت حقوقی مجزا است و هیات مدیره آن مجاز به تصمیم گیری می‌باشد و ایراداتی نیز در روزنامه مشاهده گردید که در نامه اداره کل کار نیز تایید گردیده ولی چون حاکمیت خود را به کانون استان واگذار کرده، اقدام به تجدید چاپ ننموده است و قادر به برخورد قانونی نمی‌باشد.

درویشی ادامه داد: در بخش دیگری از موضوع، علیرغم اینکه پرونده تخلفات در دادگاه در حال پیگیری می‌باشد، فرمانداری محترم شهرستان آبادان طی نامه ای به شماره ۶۸۱۹ مورخ ۲۳ مردادماه سال جاری یعنی دو روز قبل از برگزاری مجمع با توجه به مفتوح بودن پرونده قضایی و نیز تخلف در برگزاری مجمع و عدم اطلاع هیات مدیره، دستور لغو مجمع را کتبا صادر نموده که با عدم تمکین رئیس اداره کار شهرستان مواجه می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان آبادان، بیان نمود: نکات تخلفاتی که صورت گرفته، بشرح زیر است:

۱- از آنجایی که برگزاری مجامع به عهده هیات مدیره می‌باشد، عدم اطلاع و مکاتبه با هیات مدیره جهت برگزاری مجمع تخلف است.

۲- تغییرات در آگهی مرحله اول و دوم بدون تجدید آگهی نیز تخلف محسوب می‌شود.

۳- تخلف دیگر، تغییر مکان محل مجمع در روز برگزاری از محل مدرسه شهید بهنام محمدی به محل دانشگاه فرهنگیان است که باعث عدم اطلاع و حضور اعضای هیات مدیره گردید.

۴- برگزارکننده مجمع، اعضای هیات مدیره و بازرسین کانون بازنشستگان استان بودند که علیرغم مکاتبه با اداره کار شهرستان، اقدامی صورت نگرفت و واحد تشکل‌های کارگری خوزستان با همدستی کانون بازنشستگان استان اقدام به برگزاری مجمع نمودند.

لذا ضمن مطلع بودن دستگاه‌های امنیتی مکاتباتی با مدیرکل محترم سازمان‌ کارگری، بازرسی و ارزشیابی و حراست وزارت کار انجام شد و نامه به خوزستان جهت بررسی کارشناسی و گزارش ارسال گردید که اداره کار بجای نظر کارشناسی، گزارش هیات رئیسه مجمع را ارسال نموده که تمام تخلفات در آن گزارش تایید گردیده است و نامه ارسالی اداره کل کار خوزستان با ضمائم آن دارای تناقض می‌باشد.

درویشی موارد تخلف آشکار اداره تشکلات خوزستان را به شرح زیر اعلام نمود:

۱- بدون هماهنگی با وزارت کار و مدیر کل، در تاریخ ۳مهر اقدام به تایید آگهی روزنامه مجمع و هیات رئیسه جدید می‌نمایند.

۲- فردی که در نامه شماره ۲۵۳۹۱ مورخه ۱۵ مرداد مدیرکل کار خوزستان در بند دوم یعنی ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع، اعتبارنامه وی، کن لم یکن شده بود، در روزنامه به عنوان رئیس هیات مدیره نام برده شده است. آنچه که مسلم است، اداره کل کار خوزستان فقط ناظر بوده و قادر به اجرای وظایف حاکمیتی خود نمی‌باشد و کانون بازنشستگان استان به جای آن اداره، حاکمیت می‌کند. این عمل برخلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌باشد چراکه حاکمیت با دولت است.

این مقام مسئول ادامه داد: لازم به یادآوری است که مداخله کانون استان در شهرستان‌های دیگر نیز با همدستی اداره کل کار خوزستان واحد تشکلات صورت گرفته است. از جمله شهرستان اندیمشک و اهواز که در حال حاضر پیگیر شکایت می‌باشند.

لذا باتوجه به مکاتبات صورت گرفته با مدیرکل محترم سازمان‌ کارگری و کارفرمایی، ارزشیابی و بازرسی و نیز حراست وزارت کار و همچنین دستگاه‌های امنیتی انتظار داریم هرچه سریعتر به موضوعات مطرح شده، رسیدگی و جامعه بازنشسته خوزستان را از این تخلفات نجات دهند. البته در صورتی که اقدامی صورت نگیرد در روزهای آینده اسنادی از تخلفات را به صورت سریالی منتشر خواهیم کرد تا جامعه بازنشستگان استان خود وارد عمل و برخورد نمایند.

https://hoorkhabar.ir/714229کپی شد!
5396