دادستان مرکز استان خوزستان:

بی‌توجهی به کودکان و نوجوانان موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

این مقام مسئول گفت: کودکان و نوجوانان از آینده‌سازان جامعه هستند بی‌توجهی به آنها می‌تواند باعث بروز و ظهور آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی شده و آینده جامعه را با مخاطره روبرو سازد.

هورخبر –  صادق جعفری چگنی دادستان مرکز استان خوزستان در جلسه پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار شد، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان از آینده‌سازان جامعه هستند بی‌توجهی به آنها می‌تواند باعث بروز و ظهور آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی شده و آینده جامعه را با مخاطره روبرو سازد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف و وظایف هرکدام از دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: نظارت بر حقوق عامه یکی از تکالیف دادستانی‌ها و در این خصوص با مدیرانی که با ترک فعل و قصور در عملکرد خود، موجب تضییع حقوق کودکان و نوجوانان می‌شوند، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

این مقام مسئول افزود: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد)، یکی از طرح‌هایی است که با همکاری آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی دادگستری‌ها و با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان اجرا می‌شود و آثار مثبتی به دنبال دارد که این طرح باید در سال تحصیلی جدید نیز تداوم یابد.

وی بر ضرورت اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: کودکان کار در معرض آسیب‌های مختلفی هستند که مهم‌ترین آن‌ها بازماندن این کودکان از تحصیل است و این امر آینده آن‌ها و جامعه را با خطراتی روبرو خواهد کرد.

جعفری چگنی با بیان این که‌ استفاده از کودکان در گروه‌های تکدی‌گری، آسیب دیگری است که کودکان را تهدید می‌کند، از مردم خواست تا کمک‌های خیرخواهانه خود را به مراکز حمایتی مجوز‌‌‌‌‌دار واریز کنند.

در این نشست همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، وضعیت بهداشت و سلامت کودکان بحث و بررسی شد.

https://hoorkhabar.ir/714066کپی شد!
4271
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.