رعایت استاندارد ۱۴۵ مورد کالا و مصالح ساختمانی، اجباری شد

مدیر کل استاندارد خوزستان از اجباری شدن رعایت استاندارد ۱۴۵ کالا و مصالح ساختمانی مورد مصرف در ساخت و ساز و لزوم رعایت این استاندارد‌ها از سوی تولید کنندگان خبر داد.

هورخبر –  علی داودی مدیر کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه اداره کل استاندارد بر تولید، توزیع، تمرکز و فروش کالا‌ها و مصالح ساختمانی نظارت دارد، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد به عنوان دستگاه متولی ناظر بر ساخت و ساز نبوده و وظیفه نظارت بر استفاده از کالا‌ها و مصالح ساختمانی استاندارد در ساختمان سازی و ساخت و ساز‌ها برعهده همه عوامل دخیل در ساخت و ساز، مجریان، پیمانکاران، مشاوران، مهندسان ناظر، سازمان نظام مهندسی ساختمان و نظام فنی اجرائی استان خوزستان است.

این مقام مسئول افزود: فهرست کالاها، مواد و مصالح مورد مصرف در ساخت و ساز مشمول مقررات استاندارد اجباری و واحد‌های تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در حوزه کالا‌ها و مصالح ساختمانی در پایگاه اطلاع رسانی سازمان استاندارد، قابل مشاهده است.

داودی ادامه داد: سازندگان، پیمانکاران، مهندسان ناظر و مشاور و نیز دستگاه‌های ناظر بر ساختمان سازی و طرح‌های ساخت و ساز برای خرید مصالح استاندارد و با کیفیت لازم می‌توانند از این اطلاعات که به صورت مستمر بروز رسانی می‌شود، بهره برداری و استفاده کنند.

https://hoorkhabar.ir/714008کپی شد!
3065
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.