رکوردهای پتروشیمی مسجدسلیمان نمونه کار جهادی

باتوجه به اینکه در مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان ۱۵۰۰ نفر مستقیم و ۱۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در حال فعالیت و همکاری هستند، تلاش های شبانه روزی تیم مدیریتی این پتروشیمی باعث شد تا از ادامه اشتغال سه هزار نیروی کار حمایت شده و از تعطیلی این واحد اقتصادی جلوگیری شود.

هورخبر –  همانگونه که در خبرهای رسانه های مختلف خوانده ایم، پتروشیمی مسجدسلیمان طی ۶ ماه گذشته موفق به افزایش ظرفیت تولید خود از ۶۰ به ۹۵ درصد اسمی شده است. این مهم در حالی به دست آمده که شرکت های مختلف حوزه پتروشیمی با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبرو بوده اند.

با این افزایش ظرفیت، پتروشیمی مسجدسلیمان قادر به تولید محصولات بیشتری خواهد شد که می‌تواند به رشد اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی داشته باشد. البته لازم به توضیح است که این موفقیت در شرایطی به دست آمد که شرکت مذکور با چالش‌های متعددی مانند کمبود منابع مالی و تحریم‌های اقتصادی و… مواجه بوده است.

با نگاهی به گذشته، در زمستان پارسال به دلیل وجود چالش‌های فراوان، برخی صاحب نظران و کارشناسان نگران توقف تولید این شرکت بوده اند که، با تلاش‌های جهادی مسئولین و کارکنان آن، تا کنون رکورد‌های مختلف در حال ثبت شدن است(به دلیل نوپا بودن مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان، مسئولین و کارکنان این شرکت از ابتدا با مسائل متعددی برای تولید باثبات و پایدار، مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتند و همچنان نیز درگیر آن هستند. مورادی همچون معضلات اقتصادی از جمله بازپرداخت فاینانس خارجی و وام‌های داخلی از یک سو و عدم وصول مطالبات از سوی دیگر تا بدهی به شرکت گاز و… این مجموعه را با اختلال مواجه کرده بود).

در همین زمینه این را باید اضافه کرد که اجرای تعمیرات اساسی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان طی دو ماه گذشته با استفاده از دانش بومی متخصصان حاضر در این مجتمع اقتصادی انجام شده و هم اکنون با تولید آمونیاک ۹۵ درصد، روزانه حدود ۲ هزار ۸۵۰ تن اوره نیز تولید می‌شود.

در پایان باید افزود، باتوجه به اینکه در مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان ۱۵۰۰ نفر مستقیم و ۱۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در حال فعالیت و همکاری هستند، تلاش های شبانه روزی تیم مدیریتی این پتروشیمی باعث شد تا از ادامه اشتغال سه هزار نیروی کار حمایت شده و از تعطیلی این واحد اقتصادی جلوگیری شود.

https://hoorkhabar.ir/713998کپی شد!
5432
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.