رئیس کل دادگستری خوزستان:

مجازات جایگزین حبس باید قبل از ورود فرد به زندان اعمال شود

این مقام مسئول گفت: باید از بازداشت غیرضروری و حبس‌های کوتاه مدت اجتناب شود و استفاده از مجازات‌ جایگزین قبل از ورود فرد به زندان انجام شود.

هورخبر – در راستای ساماندهی جمعیت کیفری خوزستان، رئیس کل دادگستری و ۲۰۰ نفر دیگر از قضات استان، از زندان‌ها بازدید و به درخواست‌های ۸۰۰ نفر از زندانیان رسیدگی کرد.

علی دهقانی در ابتدای این بازدید طی نشست ویدئوکنفرانسی با قضات بازدید کننده از زندان‌های ۱۰ گانه در سطح استان خوزستان، به تبیین اهداف و سیاست‌های ابلاغ شده در برنامه‌های تحولی و موضوعات مورد تاکید ریاست قوه قضاییه خصوصا در زمینه کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به امور زندانیان پرداخت و از مسئولان قضائی و قضات ناظر زندان که در این بازدید همزمان در زندان‌های سطح استان خوزستان حضور داشتند، خواست تا با استماع مسائل و مشکلات زندانیان، راهکار‌های قانونی موثری را برای رفع مشکلات این افراد ارائه دهند.

وی با تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرائم سبک، افزود: در صورت کاهش جمعیت زندانیان در ندامتگاه‌های استان، برنامه‌های اصلاحی و تربیتی برای سایر زندانیان به شکل مطلوب و هدفمندتری اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه باید از بازداشت غیرضروری و حبس‌های کوتاه مدت اجتناب شود، گفت: استفاده از مجازات‌ جایگزین باید قبل از ورود فرد به زندان انجام شود و افرادی به زندان معرفی شوند که مستحق مجازات حبس بوده و حضورشان در جامعه موجب ناامنی و اخلال در نظم و آرامش جامعه می‌شود.

دهقانی گفت: افرادی که به واسطه عدم توان پرداخت بدهی مالی در زندان هستند، باید توسط مددکاران زندان شناسایی و مورد توجه ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان قرار گیرند.

وی با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و اعیاد پیش‌رو در این ماه، از خدمات صورت گرفته در سطح زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: سازمان زندان‌ها یکی از نهاد‌های وابسته به قوه قضائیه است که مسئولیت سنگینی در راستای اصلاح و بازپروری افراد هنجارگریز برعهده دارد.

در این جلسه که معاونین قضایی رئیس کل، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، رئیس دادگاه‌های عمومی و حقوقی اهواز و معاونین وی، دادستان مرکز استان خوزستان و معاونین وی و جمعی از دادستان‌ها و قضات شهرستان‌های همجوار نیز حضور داشتند، به درخواست بیش از ۸۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان رسیدگی شد.

https://hoorkhabar.ir/713973کپی شد!
5400