شهردار آبادان :

طرح جامع دفع آب‌های سطحی با پیگیری‌های انجام شده تهیه و مورد تائید قرار گرفت/ مناطق سه‌گانه شهرداری برای هرگونه بحران احتمالی آمادگی داشته باشند

کاوه‌پور، بحث دفع آب‌های سطحی، لایروبی و جلوگیری از آبگرفتگی های ناشی از بارندگی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به مدت زمان باقی مانده تا آغاز فصل پائیز و همچنین با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارندگی‌های زودهنگام و شدید، نقاط آسیب‌پذیر و بحرانی آبادان با هدف پیشگیری از آبگرفتگی، شناسایی واولویت بندی می‌شوند‌.

هورخبر – یاسین کاوه‌پور در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی‌‌های ناشی از بارندگی در سطح شهر که با حضور رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر و معاونین خدمات شهری و عمران شهرداری و مدیران مناطق سه‌گانه برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر عظیم الشان جهان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا (ع)، بحث دفع آب‌های سطحی، لایروبی و جلوگیری از آبگرفتگی های ناشی از بارندگی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: طی سالیان گذشته تا به امروز شهرداری ها در این حوزه بسیار درگیر بودند ضمن اینکه فعالیت‌هایی را نیز در این حوزه انجام داده‌اند چراکه این مساله بسیار حائز اهمیت بوده و هست.

شهردار آبادان با بیان اینکه پیش بینی شده بارندگی‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته شدیدتر هستند و زودتر نیز اتفاق خواهد افتاد، افزود: امسال پیش بینی شده از اوایل آبان ماه، موج سنگین بارش باران آغاز خواهد شد و به همین منظور شهرداری آبادان باید با تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود آمادگی لازم برای هرگونه بحران ناشی از بارش‌های باران را داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمانی، باید با تمام توان و امکاناتی که در اختیار داریم در این زمینه گام برداریم تا رضایتمندی شهروندان را فراهم سازیم.

کاوه‌پور بر ضرورت اولویت‌بندی فعالیت‌ها در این زمینه تاکید کرد و ابراز داشت: می بایست ضمن شناسایی نقاط بحرانی شهر از جمله کوی ذوالفقاری، علوانیه، جمشیدآباد، سلیچ، کوی ولیعصر، مرکز شهر و … راهکارهایی را تعریف کنیم ضمن آنکه باید اولویت ما پیشگیری از وقوع هرگونه بحران احتمالی باشد.

وی، خرید تجهیزات مورد نیاز از جمله پمپ‌های مکنده و نصب فوری آنها در محل‌های پیش بینی شده را ضروری خواند و تاکید کرد: در ایام بارندگی تمامی مناطق باید با تمام ظرفیت و امکانات خود پای کار و آماده‌باش باشند تا شاهد عدم آبگرفتگی در معابر سطح شهر باشیم.

شهردار آبادان، همچنین با اشاره به اینکه می‌بایست برای نقاط بحرانی تدابیر لازم اندیشیده شود، گفت: موردی که منجر به تجمع آب در خانه‌های مردم بشود و تردد آنها را با مشکل مواجه کند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت‌ها در این زمینه باید به صورت مستند و با تصویر به مردم گزارش داده شود تا آنها از اقدامات شهرداری آبادان در این حوزه با خبر شوند، ضمن اینکه مشکلاتی نیز که در حوزه وظایف دیگر دستگاه‌های خدمات رسان می‌باشد هم باید به صورت گزارش مکتوب با مستندات و تصاویر مربوطه به نهادهای ذی ربط ارجاع داده شود.

کاوه‌پور، خواستار رفع فوری نواقص و مشکلات موجود در مناطق کم‌برخوردار و نقاط بحرانی شهر آبادان شد و بیان کرد: در برخی نقاط سطح شهر آبادان به منظور جلوگیری از آبگرفتگی ناشی از بارش باران نیاز به احداث سپتیک، لوله‌گذاری، لایروبی و نصب پمپ‌های مکنده است که می بایست این موارد با اولویت بندی و‌ برنامه‌ریزی دقیق انجام‌شوند.

وی به اجرای طرح جامع احداث کانال دفع آب‌های سطحی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: خوشبختانه این طرح به تصویب رسیده است، لذا تمامی اقدامات لازم باید در این راستا انجام شود.

شهردار آبادان از مدیران مناطق سه‌گانه شهرداری خواست تا در صورت نیاز در مسیرهای خروجی‌ کانل‌های دفع آب‌های سطحی منتهی به رودخانه‌های بهمنشیر و اروند سپتیک احداث کنند و عنوان کرد: از آنجا که جزر و مد باعث می‌شود تا دفع آب به درستی انجام نشود، لذا نیاز است سپتیکی در این ۲ محل احداث شود تا روند دفع آب سطحی به سهولت انجام بپذیرد.

وی، گفت: مدیران مناطق شهرداری آبادان نگرانی بابت تامین اعتبار پروژه‌های تعریف شده در حوزه دفع آب‌های سطحی، لایروبی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر را نداشته باشند.

کاوه‌پور همچنین بر بازدید و بررسی دقیق وضعیت ایستگاه‌های سپتیک سطح مناطق شهرداری تاکید کرد و بیان داشت: وضعیت این سپتیک‌ها باید بررسی و چنانچه نیاز به تجهیز داشتند می بایست اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی بر ضرورت توجه جدی و تغییر وضعیت ظاهری ایستگاه‌های سپتیک سطح شهر آبادان تاکید کرد و گفت: عدم توجه به این ایستگاه ‌ها به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرفتنی نیست، ضمن اینکه باید نظافت، بررسی، بازدید و پایش آنها چه در حوزه شهری و چه روستایی به صورت مستمر انجام شود.

شهردار آبادان، از برگزاری مانور آمادگی ستاد بحران شهرداری آبادان خبر داد و بیان کرد: به منظور آمادگی جهت مقابله با هرگونه بحران، مناطق سه‌گانه شهرداری آبادان با تمامی امکانات، ماشین آلات و تجهیزات کامل باید در این مانور حضور بهم رسانند تا ضمن ارزیابی کیفی و عملکردی در مواجه با بحران‌ها، نسبت به رفع کاستی‌ها و نواقص اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این رزمایش روز (پنج‌شنبه ۳۰ شهریورماه) در محل مجموعه ورزشی شهدای شهرداری آبادان برگزار خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/713965کپی شد!
4940
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.