نامه ی سرگشاده ی یک وکیل دادگستری به سازمان سنجش کشور

اینجانب تقاضا دارم در کوتاه ترین زمان ممکن تصویر کارنامه ی آزمونی را بر روی سایت سازمان سنجش قرار دهید باشد که با تحلیل آزمونی به تعیین سطح علمی دست یابیم و با این اقدام شما ابهامی که برای افکار عمومی و خواص حقوقی ایجاد شده است رفع ابهام شود و خدای ناکرده جز تخلفات امور فنی سازمان به شمار نرود.

هورخبر –  ریاست محترم سازمان سنجش کشور/ امور فنی سازمان سنجش کشور

با سلام و احترام

همانطور که میدانید سازمان سنجش بنا بر درخواست اسکودا و طبق ماده ٣٨ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری آزمون ورودی را در هر سال بصورت همزمان در کلیه کانون های سراسر کشور با طراحی و تدوین سوالات آزمون توسط دفتر آزمون سازی و روانسنجی سازمان و هماهنگی اسکودا برگزار مینماید که نظارت بر رعایت ضوابط شکلی و امنیتی آزمونی و همچنین انتشار کارنامه ی آزمونی بر عهده امور فنی این سازمان است.

همچنین از آنجاییکه هویت و خاستگاه سازمان سنجش ارزشیابی صلاحیت های علمی داوطلبین در حوزه های تحصیلی است بنابراین تنها سند اثبات کننده ی توانمندی های علمی و سنجش آمادگی یک داوطلب در آن حوزه تخصصی و همچنین ارزیابی سطح علمی شرکت کنندگان و تعیین درجه ی علمی آنها، کارنامه ی آزمونی است که با رعایت ضوابط شکلی و امنیتی همانطور که مستحضر هستید باید توسط امور فنی این سازمان در اختیار داوطلب قرار گیرد.

که شوربختانه در آزمون ورودی کارآموزی وکالت ١۴٠٢ عده ی کثیری از داوطلبین مدعی مغایرت درصدها و رتبه اعلامی خود با آنچه که بر اساس کلید رسمی منتشر شده هستند. بنا بر تفاسیر فوق پرسشی که مطرح می‌شود اینست چرا سازمان مذکور همانند سنوات گذشته اقدام به انتشار کارنامه ی تفصیلی داوطلبین و پاسخ برگ آنها ننموده است؟! در حالیکه این پرسش باعث تشویش افکار عمومی وجامعه حقوقی و انتقاد بسیاری از داوطلبین شده است.

لذا اینجانب تقاضا دارم در کوتاه ترین زمان ممکن تصویر کارنامه ی آزمونی را بر روی سایت سازمان سنجش قرار دهید باشد که با تحلیل آزمونی به تعیین سطح علمی دست یابیم و با این اقدام شما ابهامی که برای افکار عمومی و خواص حقوقی ایجاد شده است رفع ابهام شود و خدای ناکرده جز تخلفات امور فنی سازمان به شمار نرود.

سید رضا روزگار وکیل دادگستری و مشاور تخصصی آزمون وکالت

https://hoorkhabar.ir/713960کپی شد!
5087