وقتی کوتاهی مدیران، هزینه های بازسازی یک واحد پتروشیمی را ۴ برابر می کند

مدیرعامل پتروشیمی آبادان گفت: بعد از ۷ سال پتروشیمی آبادان اورهال شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مقدار تولید این واحد به روزانه ۱۵۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

هورخبر –  امید بچاری مدیرعامل پتروشیمی آبادان اظهار داشت: بازسازی یک واحد پتروشیمی آبادان که باید حداکثر ۶ ماه زمان می برد، حدود ۲ سالی طول کشیده است. نوسازی واحد VCM به دلیل ناکارآمدی مدیران از نظر زمانی و هزینه ای تقریبا ۳ برابر شده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا باید مدت زمان و هزینه بازسازی یک واحد پتروشیمی تا این اندازه افزایش پیدا کند، گفت: ترک فعل مدیران قبلی دلیل این اتفاق بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بعد از آتش سوزی سال ۹۷ تقریبا این واحد به حالت نیمه تعطیل درآمد، افزود: حدود ۲ سال بود که واحد تولید VCM در حالت بازسازی قرار داشت. در این مدت می شد که اورهال سایر بخش ها هم انجام شود اما متاسفانه آقایان به بازسازی آن واحد چسبیدند و از سایر بخش ها غافل شدند.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان ادامه داد: واحدی که بازسازی آن باید در مدت ۶ الی ۸ ماه به پایان می رسید، ۲ سال طول کشید. ضمن اینکه هزینه های آن هم به صورت سرسام آوری افزایش پیدا کرد.

وی که معتقد است عدم اورهال به موقع باعث افت کیفیت و کاهش تولیدات این واحد شده است، ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته بازسازی این مجموعه باید حدود ۸۰ میلیارد تومان تمام می شد اما به دلیل طولانی شدن فرآیند هزینه آن به ۳۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته او، آخرین اورهال انجام شده در پتروشیمی آبادان مربوط به سال ۹۵ بوده است. امسال بعد از ۷ سال پتروشیمی آبادان اورهال شده و آنگونه که مدیرعامل پتروشیمی آبادان می گوید بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مقدار تولید این واحد به روزانه ۱۵۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت. قرار است که در واحد جدید تولیدات گرید ۶۵ یا ۷۰ صورت گیرد و در واحد قدیم هم S۵۷ تولید شود.

گفتنی است که در فروردین سال ۹۹ واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان، که سالانه ۱۱۰ هزار تن پی وی سی تولید می کند، دچار حریق شد. در سال ۹۷ نیز آتش سوزی در واحد ۸۰۰(که مسئول تولید VCM است) باعث از مدار خارج شدن این واحد شد. اما با صرف ۲۰ میلیون دلار دوباره این واحد به چرخه تولید بازگشت.

https://hoorkhabar.ir/713910کپی شد!
2055
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.