دانشگاه نفت خوزستان محل زورآزمایی سیاسی!

دانشگاه نفت در چند هفته گذشته صحنه زورآزمایی جریان های سیاسی شده و جریان حاکم سعی می کند افراد مختلف را قطب بندی کنند.

هورخبر –  دانشگاه نفت خوزستان تخصصی ترین دانشگاه کشور است که نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص صنعت مهم نفت دارد و طی ۸ دهه گذشته کانون اتفاقات مهمی در سرنوشت کشور و انقلاب بوده است. این دانشگاه دارای ۴ دانشکده در اهواز، آبادان، تهران و محمودآباد مازندران می باشد که ستاد مرکزی آن در آبادان مستقر است که طی حکمی از سوی وزیر نفت، محمد چهاردولی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی تبریز سرپرست جدید دانشگاه صنعت نفت در ۷ تیرماه ۱۴۰۲ منصوب شد.

پس از این انتصاب دانشگاه روی ریل حاشیه ها قرار گرفته و دانشگاهی که باید برای صنعت نفت نیروی های متخصص و متعهد تربیت کند، در دنده عقب قرار گرفته شده است. ای کاش مسئولان وزارت نفت با توجه به اهمیت و جایگاه نفت تلاش می کردند دانشکده های که تازه جان گرفتند را احیا کنند و دانشجو و هیات علمی تزریق کنند، نه اینکه فردی را که در وزارت مسئولیت دارد و به شکل پروازی در دانشگاه حضور پیدا می کند را  مسئولیت می سپردند! آیا نمی شد یک نفر از اعضای هیات علمی خود نفت را که حساسیت بالای روی دانشگاه نفت دارد و برای این نماد آموزش عالی خوزستان جان میدهد را منصوب می کردند؟!

در دانشگاه پس از این انتصاب هرچند انتظار تحرک و میدان دادن به نیروهای متخصص و متعهد بودیم، فردی که در حوزه فرهنگی هم موفق نبوده، همزمان به یک معاونت دیگر گماشته می شود! آیا این به ضرر دانشگاه نیست؟

بکارگیری مسئول دفتر از یک استان دیگر!

دانشگاه نفت در چند هفته گذشته صحنه زورآزمایی جریان های سیاسی شده و جریان حاکم سعی می کند افراد مختلف را قطب بندی کنند و افراد متعهد به بهانه عدم وابستگی به یک جریان حذف کنند که این دوقطبی شدن به ضرر دانشگاه است و ایجاد تنش می کند و مجموعه را خسته می کند!

انتصابات باید در مدار بکارگیری افراد سالم و بدون حاشیه باشند، این چه مدیریتی است که برای یک مسئول دفتر باید از یک استان دیگر نیرو وارد کرد و مگر وعده آیت الله رئیسی بکارگیری نیروهای متخصص، مومن و بومی نبود؟ چرا نمایندگان خوزستان و بویژه آبادان به این موضوع ورود نمی کنند؟

اکنون شرایط دانشگاه به شکل رادیکالی در حال دسته بندی است و کافی است که تلقی شود در طیف مقابل قرار دارید حتی اگر توانمند هم باشید، نادیده گرفته می شوید ولی کافی است باب میل جریان قدرت باشی، پست و مسئولیت می گیری! این طیف بندی به ضرر رشد علمی دانشگاه است و این سیاست بازی به تعبیر رهبری انقلاب جایی در دانشگاه ندارد! با سکوت حراست، نهاد رهبری و … دانشگاه نفت در حال آسیب دیدن است و ای کاش این دستگاه های نظارتی فکری به حال دانشگاه کنند و اجازه ندهند این نگاه های سیاسی مجموعه نفت را چند تکه کند.

https://hoorkhabar.ir/713807کپی شد!
3435

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.