بیانیه مهم انجمن صنفی کشاورزان استان خوزستان در خصوص آمار منتشره شده اداره کل روابط عمومی استانداری خوزستان

رئیس انجمن صنفی کشاورزان استان نظر به حساسیت شدید مقام معظم رهبری به ارائه آمارهای کذب توسط وزارت جهاد کشاورزی بیانیه ای را صادر کرد.

هورخبر –  بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن گرامیداشت هفته دولت و عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان عالم، انجمن صنفی کشاورزان استان خوزستان در انجام وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق و منافع جامعه کشاورزان استان و همچنین نظر به حساسیت شدید مقام معظم رهبری به ارائه آمارهای کذب توسط وزارت جهاد کشاورزی که حتی می تواند با به خطر انداختن امنیت غذایی کشور، امنیت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دچار آسیب نماید بیانیه ذیل را صادر می نماید:

در روزهای گذشته اداره کل روابط عمومی استانداری در سلسله فتوتیترهایی که در تبیین دستاوردهای دولت منتشر می نماید، فتوتیتری را منتشر نمود که باعث جریحه دار شدن احساسات کشاورزان استان شد. در این فتوتیتر که متاسفانه با اعتماد به سازمان جهاد کشاورزی عینا بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده از این سازمان نقل شده بود چند مطلب کاملا غیرواقعی مشاهده شد که بشدت باعث تکدر خاطر کشاورزان استان گردید. اول آنکه در تیتر دوم این پوستر، آمار سطح کشت گندم استان را ۵۹۱۰۰۰ هکتار اعلام کرده است که طبق آمار سامانه پهنه بندی خودِ سازمان جهاد کشاورزی، میزان کشت گندم سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ حداقل ۸۰۰ هزار هکتار بوده است و کاهش آن به عدد مضحک ۵۹۱۰۰۰ هکتار صرفا برای سرپوش گذاشتن بر کاهش شدید میزان تولید گندم در هکتار مزارع آبی نسبت به سال ماقبل است. (میانگین واقعی تولید گندم استان تحت مدیریت جناب پریچهر، عدد فاجعه بار حدود ۲ تن در هر هکتار گندم آبی است). همگان می دانند کاهش دادن غیرواقعی سطح کشت شده گندم در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ و افزایش صوری میزان برداشت گندم در واحد سطح، هزینه ها و ضررهای هنگفتی به کشاورزان استان وارد خواهد کرد از جمله چند برابر شدن آب بهاء کشاورزی، خارج شدن مزارع از پوشش دریافت خسارت بیمه، بالا رفتن غیر واقعی اجاره دولتی اراضی، کاهش سوخت و کاهش نهاده های کشاورزی و متاسفانه در حالی که جناب استاندار، آقای مهندس سجادی را بعنوان مشاور در امور کشاورزی منصوب کرده تا چشم و گوش ایشان در بخش کشاورزی باشد و سازمانهای بخش با آمارسازی های غیر واقعی ضعف های فاحش بخش را وارونه جلوه ندهند، ایشان به دلایلی چون وابستگی های قومی و شخصی و رفاقتی و… در انجام وظیفه خود نسبت به استان و استاندار مسامحه می نماید.

متاسفانه اداره کل روابط عمومی با اعتماد به دستگاه اجرایی ذیربط، اطلاعات را عینا منتشر نمود که البته عرف و روال نیز همینطور است. موضوع بسیار مهم دیگری که بشدت باعث تکدر و حتی احساسِ مورد توهین واقع شدن به کشاورزان خوزستان داد، تیتر سوم این پوستر مبنی بر تسریع دولت در پرداخت بهای گندم کشاورزان بود. این در حالی است که کشاورزان سراسر کشور، طولانی ترین دوران انتظار برای دریافت بهای گندم خود را تجربه می کنند و در تاریخ پس از انقلاب اسلامی، هیچگاه پرداخت بهای گندم کشاورزان به شهریورماه نرسیده است و کشاورزان استان تحت فشارهای شدید اقتصادی و نیاز شدید به پول گندم خود صرفا با درک شرایط خطیر کشور و جهت همراهی و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نجیبانه صبر پیشه کرده اند و در چنین شرایطی سازمان جهاد کشاورزی، مطلبی را که عالم و آدم می دانند پول گندم کشاورزان هنوز بدستشان نرسیده را وارونه به استانداری اعلام می کند و روابط عمومی استانداری نیز طبق روال با اعتماد به دستگاه اجرایی آنرا منتشر نماید و باعث ایجاد بی اعتمادی و نارضایتی کشاورزان از استانداری خوزستان شود دقیقا مصداق پوست خربزه گذاشتن زیر پای اعتبار و جایگاه استانداری خوزستان و قربانی کردن اعتبار استانداری به منظور اعتبار بخشیدن به آقای پریچهر نیست؟

و اما در تیتر چهارم این پوستر به رشد ۶۰ درصدی تولید گندم در دوران مدیریت آقای پریچهر اشاره شده است، این در حالی است که طبق آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی، آمار رشد تولید گندم استان خوزستان نسبت به سال ماقبل آن ۲۷ درصد است که یکی از کمترین میزان رشد تولید در کل کشور بوده است. باعث تاسف است در حالیکه طبق آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی، میزان افزایش تولید گندم استان بوشهر ۴۷۵ درصد، یزد ۴۷۱ درصد، چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد، کهکیلویه و بویراحمد ۱۴۱ درصد، لرستان ۷۶ درصد، اصفهان ۱۲۱ درصد و فارس ۱۰۷ درصد نسبت به سال ماقبل رشد داشته است، میزان تولید گندم در خوزستان تحت مدیریت جناب پریچهر تنها ۲۷ درصد نسبت به سال ماقبل رشد داشته است.

انجمن صنفی کشاورزان در این اتفاق تلخ، مجموعه استانداری خوزستان را مبری از هر گونه سوءنیت و مسئولیت دانسته و اعتقاد دارد این عزیزان مغبون اعتماد به آمار و ارقام دستگاه اجرایی متولی بخش شده اند لذا با توجه به این اقدام خلاف اخلاق سازمان جهاد کشاورزی؛ انجمن صنفی کشاورزان استان خوزستان:

اولا: خواهان عذرخواهی فوری سازمان جهاد کشاورزی استان از کشاورزان گندم کار خوزستان است.

ثانیا: انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در پایان ایام اربعین حسینی و هفته دولت در روز شنبه ۱۸ شهریورماه، اطلاعات و اسناد جدیدی در مورد آمارسازی های وحشتناک سازمان جهاد کشاورزی تحت مدیریت پروازی سید رحمت الله پریچهر منتشر خواهد کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی

مسعود اسدی رییس انجمن صنفی کشاورزان استان

https://hoorkhabar.ir/713781کپی شد!
8058

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.