خدمات رسانی ۶ هزار نیروی مرزبانی در مرزهای هشت گانه

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه هیچ‌گونه دغدغه‌ای در تردد و امنیت زائران اربعین وجود ندارد، گفت: ۶ هزار نیروی مرزبانی با استقرار در مرزهای هشت گانه کشور به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند.

هورخبر –  سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کشور در مرز شلمچه اظهار داشت: امنیت تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای هشت گانه برقرار است و هیچ گونه دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات مناسبی برای برقراری امنیت اندیشیده شده، افزود: مرزها برای تردد زائران اربعین حسینی از امکانات مناسبی برخوردار هستند و در موضوع امنیت نیز مشکلی وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: ظرفیت گیت های گذرنامه در پایانه مرزی هشت گانه و مجموعه گیت های گذرنامه کشور عراق بر اساس تجارب سال های گذشته افزایش یافته است.

سردار گودرزی بیان کرد: طرف عراقی همکاری بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشت و این مهم شتاب یافتن تردد زائران اربعین حسینی را به همراه دارد.

وی با اشاره به رفع مشکل حمل و نقل زائران در مرز زرباطیه در آن سوی پایانه مرزی مهران گفت: با رایزنی های صورت گرفته با مقامات عراقی مشکلاتی که بابت انتقال زائران به شهرهای زائر پذیر به وجود آمده بود، مرتفع شد. همچنین در مرز چذابه مشکلی در تردد زائران اتباع افغانستان به وجود آمده بود که پس از مذاکرات با طرف عراقی این مشکل رفع شده است.

سردار گودرزی با اشاره به روند بازگشت زائران به کشور، اظهار کرد: در مرزها شاهد بازگشت زائران از کربلای معلی هستیم و این نشان از مدیریت مناسب زائران است، بدلیل گرمای هوا زائران یک روز را برای زیارت پیش بینی کنند تا شاهد ازدحام در مرزها نباشیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مشترک ایران و عراق گفت: گشت های همزمان با عراق و استفاده از سیستم های الکترونیکی و پهپادی و بالگردهای هوافراجا امنیت کامل را در مرزها ایجاد کرده و تا کنون موردی گزارش نشده است.

سردار گودرزی بیان کرد: زائران اتباع خارجی که از مرزهای چذابه و شلمچه قصد تردد دارد حتما مدارک لازم را به همراه داشته باشند تا از سفر باز نمانند.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: ۶ هزار نیروی مرزبانی با استقرار در مرزها خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارند، شمن اینکه تمامی مرزهای هشت گانه به روی زائران باز هستند و زائران نزدیک ترین مرز را برای تردد انتخاب کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/713771کپی شد!
376
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.