حال شرکت فولاد خوزستان خوب نیست

بررسی گزارش عملکرد فولاد خوزستان در تیرماه نشان می‌دهد این شرکت فولادسازی با بحران مواجه شده است؛ به طوری که تولیدات فخوز در این ماه نسبت به خرداد با کاهشی محسوس روبه‌رو شده است.

هورخبر –  بررسی عملکرد تیرماه شرکت فولاد خوزستان نشان می‌دهد، این شرکت در تیرماه با کاهش اساسی در تولیدات خود روبه‌رو شده است، به نحوی که مقدار تولید شرکت از یک میلیون و ۱۷۲ هزار تن در خرداد به ۹۶۷ هزار تن در تیرماه رسیده است.

کاهش مقدار تولید شرکت در تیرماه نیز نسبت به خرداد سبب شد تا مقدار فروش نیز در این مدت کاهش چشمگیری داشته باشد. به طوری که مقدار کل فروش شرکت فولاد خوزستان از ۴۲۱ هزار تن در خرداد با کاهش ۳۵ درصدی به ۲۷۲ هزار تن در تیرماه امسال رسیده است.

عمده کاهش فروش شرکت فولاد خوزستان در تیرماه مربوط به کاهش صادرات بود؛ به گونه‌ای که مقدار صادرات در تیرماه امسال نسبت به خرداد حدود ۷۶ درصد کاهش داشته است. گفتنی است مقدار صادرات فولاد خوزستان در این ماه به قدری پایین بود که در مقایسه با تیرماه ۱۴۰۱ نیز کاهش حدود ۳۰ درصدی را ثبت کرد.

کاهش مقدار فروش در تیرماه امسال تبعات سنگینی برای فولاد خوزستان داشت. به طوری که درآمد ماهانه فولاد خوزستان در تیرماه نسبت به ماه قبل، از نصف کمتر شد. لازم به ذکر است درآمد ماهانه شرکت فولاد خوزستان از هشت هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان در خرداد به چهار هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان رسید.

البته باید گفت این مقدار از کاهش درآمد شرکت به واسطه کاهش نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان نیز بوده است. به نحوی که میانگین نرخ فروش محصولات شرکت در این ماه نسبت به خرداد با کاهش حدود ۲۳ درصدی مواجه شده است.

در نهایت اینکه حال فولاد خوزستان خوب نیست!

https://hoorkhabar.ir/713756کپی شد!
4391