اجرا شدن قوانین راکد رتبه‌بندی و تبدیل وضعیت در مجلس یازدهم

مجتبی یوسفی: تبدیل وضعیت، طرح ساماندهی کارکنان دولت و رتبه بندی معلمان که آرزوی یازده ساله معلمان دلسوز و زحمتکش و مورد تأکید مقام معظم رهبری بود که در این مجلس تبدیل به قانون شد.

هورخبر – مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مدت سه سال اخیر فعالیت مجلس شورای اسلامی، ما تصویب دو سه تا قانون را به جهت عدالت در پرداخت و ثبات شغلی در مجلس دنبال کردیم که تبدیل وضعیت، طرح ساماندهی کارکنان دولت و رتبه‌بندی معلمان که آرزوی یازده ساله معلمان دلسوز و زحمتکش و مورد تأکید مقام معظم رهبری بود و در این مجلس تبدیل به قانون شد.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این قوانین اشکالاتی در اجرا داشت که دولت و مجلس آنها را برطرف و  اجرایی کرد و از این جهت تشکر می‌کنم هر چند که هر قانون در اجرا با مشکلاتی مواجه است و متاسفانه بیشتر دیده می شود، اما این موضوع را باید مدنظر قرار داد که این قوانین پس از ۱۲ سال اجرایی شده و این گام بسیار مهمی است که مجلس یازده در این راستا برداشت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث سامان‌دهی ثبات و امنیت شغلی و حرکت به سمت پرداخت عادلانه کارکنان دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی، مجلس شورای اسلامی قوانین بسیار خوب و موثری تصویب کرده است که از جمله آن می توان به قانون تبدیل وضعیت و طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس یازدهم اشاره کرد. هرچند که این قوانین در بخش دولتی بیشتر بوده است و انواع و اقسام قراردادها مانند کارگری، کارمندی، حجمی، شرکتی و خرید خدمت را در دستگاه های دولتی داریم.

یوسفی با بیان این که بر این اساس در راستای ساماندهی این فراردادها ما مسیری را پیگیری کردیم که یک بخش مهم آن موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران بود که در مجلس یازدهم تبدیل به قانون شدیادآور شد: البته از طرف ذیگر به نوعی به دولت اجازه دادیم که از ظرفیت نخبگان با برگزاری آزمون‌ها استفاده کند. همچنین این آزمون‌ها را در سه سال گذشته در آموزش‌ و پرورش، علوم پزشکی و در بسیاری از وزارت‌خانه‌ها از جمله نفت برگزار شد و این کار ساده ای نبود؛ چرا که پس از سال ها دولت را مکلف کردیم آزمون را برگزار کند تا نخبگان هم از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

او در پایان تاکید کرد: طرح سامان‌دهی کارکنان دولت که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به تصویب نمایندگان ملت رسید نیز در این راستا است که امیدوارم از سوی دولت، در کنار این قوانین مورد توجه بیشتری قرار گرفته شود. البته در طرح ساماندهی کارکنان دولت که به‌ تبدیل وضعیت ببه صورت کلی اشاره شده است ایثارگران در جایگاه قانونی خود قرار دارند.

https://hoorkhabar.ir/713731کپی شد!
7021
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.