بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان با توسعه پالایشگاه‌های کوچک

راه‌اندازی پالایشگاه‌های مقیاس کوچک مزیت‌هایی نظیر تسریع در انتقال و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی به نقاط دورافتاده دارد و همچنین سبب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش خواهد شد.

هورخبر –  قاسم ساعدی به اهمیت ایجاد پالایشگاه‌های مقیاس کوچک در کنار پالایشگاهای بزرگ اشاره کرد و گفت: توسعه پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها و حتی صنایع پایین‌ دستی یکی از سیاست‌های قدیمی کشور به شمار می‌آید.

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها در این زمینه تاکید کردند که باید از فروش نفت خام جلوگیری شود. پالایش نفت و تولید و صادرات فرآورده ها و مشتقات علاوه‌ بر رونق اشتغال و به حداقل رساندن نرخ بیکاری، برای کشور ارزآوری نیز داشته و نیازهای اقتصاد را تامین می‌کند لذا توسعه پالایشگاه‌ها در تمامی ابعاد از ضروریات امروز جامعه ایرانی است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد پالایشگاه‌های کوچک در مناطق مرزی با هدف رونق معیشتی و اقتصادی مرزنشینان نیز باید جدی گرفته شود، این در حالی است که بیشترین نفت در شهرهای مرزی قرار دارند، به عنوان مثال در غرب کارون ۹ میدان مشترک نفتی با عراق داریم، بنابراین می‌توان این پالایشگاه‌ها را در دیگر مناطق مرزی مانند ایلام، هویزه، دشت آزادگان و… نیز ایجاد کرد. توسعه صنعت نفت در هر منطقه‌ای می‌تواند، توسعه عمرانی و معیشتی آن منطقه را نیز به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌های مقیاس کوچک علاوه‌ بر مزیت‌هایی نظیر تولید فرآورده، تسریع در انتقال و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی به نقاط دورافتاده و صعب‌العبور و کاهش آلودگی زیست محیطی سبب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش خواهد شد.

 

https://hoorkhabar.ir/713692کپی شد!
3954
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.