مدیرکل صمت استان خوزستان خبر داد:

طرح مبارزه باقاچاق کالا به طور مداوم در ۵ گروه کالایی

این مقام مسئول گفت: طرح مبارزه باقاچاق کالا به طور مداوم در ۵ گروه کالایی در جریان است که کالاهای سلامت محور بهداشتی و آرایشی پوشاک، دخانیات، کالای خانه و لوازم یدکی هستند که تحت نظارت و بازرسی روزانه قرار دارند و در بازار رصد می‌شوند که درآینده به این گروه کالایی نیز افزوده خواهد شد.

هورخبر –  حمیدرضا فلاح مدیرکل صمت استان خوزستان اظهار داشت: طرح مبارزه باقاچاق کالا به طور مداوم در ۵ گروه کالایی در جریان است که کالاهای سلامت محور بهداشتی و آرایشی پوشاک ،دخانیات ،کالای خانه و لوازم یدکی هستند که تحت نظارت و بازرسی روزانه قرار دارند و در بازار رصد می‌شوند که درآینده به این گروه کالایی نیز افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول  افزود: هدف از رصد این کالاها مبارزه با قاچاق و ورود کالاهای غیراصل و تقلبی در بازار است تا مردم بتوانند با آسودگی کالاهای اصل و سالم را تهیه نمایند.

وی تصریح کرد: بعضی افراد همواره قصد دارند تا با ورود کالاهای غیراصل در بازار سودهای غیرمتعارف به دست بیاورندو از اعتماد شهروندان سواستفاده میکنند؛دراین میان اما بازرسان ما به طور مداوم بازار را زیر نظر دارند و باهرگونه ورود کالای قاچاق و غیراصل دربازار برخورد قانونی را صورت می دهند.

فلاح در مورد چگونگی نظارت‌ و بازرسی‌ها در بازار خاطرنشان کرد: اداره کل صمت خوزستان باهمکاری اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، بسیج اصناف، پلیس امنیت اقتصادی باهماهنگی اتحادیه ها کار نظارت را دربازار برعهده دارد وبه شکل روزانه رصد می کند.

او خاطرنشان کرد: کالاهای فاقد شناسه و فاقد کد رهگیری در روند بازرسی‌ها، شناسایی و جمع آوری خواهند شد و پرونده واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارسال می‌شود.

مدیرکل صمت خوزستان در مورد فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها و چگونگی نظارت و بازرسی بر این بازار افزود: از ابتدای سال کارگاه‌های آموزشی با موضوع آموزش فعالین تجاری و کاشفین و ضابطین حوزه فلزات گرانبها و همچنین کارگاه آموزش بازرسین حوزه صنعت،معدن وتجارت نیز دراتاق اصناف برگزار شد که اساتید مجربی جهت بالا بردن سطح دانش و آگاهی همکاران دراستان حضوریافتند تا با چگونگی شیوه کار آشنا شوند.

وی در رابطه با گشت‌های مشترک نظارت وبازرسی دراین بازار نیز اظهارداشت: گشت های مشترک باهمکاری سازمان های ذکر شده به صورت مستمر در حال انجام است و تخلفات را پیگیری می کند.

وی درمورد بازرسی های صورت گرفت از ابتدای سال نیز توضیح داد: که از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه ۱۴۷۰ واحد بازرسی به عمل آمد که عمده تخلفات آنها در حوزه کالاهای دخانی و سلامت محور آرایشی بهداشتی و لوازم یدکی بوده که پرونده‌های آنان جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل صمت خوزستان در پایان اضافه کرد: به صورت روزانه و مستمر درحال نظارت بازرسی‌ در بازار هستیم و از همه ظرفیت‌های اداره کل و سایر دستگاه‌هایی که ما را یاری می دهند استفاده می‌کنیم تا جلوی عرضه کالای قاچاق و تقلبی غیر اصل گرفته شود.

 

https://hoorkhabar.ir/713620کپی شد!
103