میزبانی اهواز در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری

مشاور استاندار خوزستان گفت: اواخر مهرماه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری با حضور تجار خارجی در اهواز برگزار می‌شود.

هورخبر –  مهدی عرفانی فر مشاور استاندار خوزستان در حوزه بازرگانی خارجی بیان کرد: خوزستان به لحاظ داشتن انواع مرز‌ها، ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و داشتن هفت بندر تجاری بهترین شرایط اقتصادی کشور را دارد، اما در وضعیت نامناسبی است.

وی با اشاره به سنگ اندازی‌هایی که در مسیر سرمایه گذاران در استان انجام می‌شود افزود: در کل کشور برای یک سرمایه گذار خارجی اخذ ۱۷ مجوز نیاز است، اما در خوزستان ۲۷ مجوز باید دریافت شود.

عرفانی فر اظهار کرد: اینگونه مشکلات باعث فراری دادن سرمایه گذاران می. شود، ارائه محصولات تولیدی متعدد در خوزستان به بازار‌های جهانی بسیار ضعیف است به همین دلیل نمایشگاه دائمی برای معرفی محصولات تولیدی در استان تهیه شده است.

مشاور استاندار خوزستان در حوزه بازرگانی خارجی افزود: شرکت‌های مدیریت صادرات برای کمک به فروش محصولات تولید داخل کار می‌کنند که متاسفانه این شرکت‌ها در خوزستان فعال نیستند که با کمک اتاق بازرگانی اهواز در حال راه اندازی این شرکت در استان هستیم و یک مرکز تجاری به زودی در کشور عراق ایجاد خواهیم کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اواخر مهر ماه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در اهواز برگزار می‌شود افزود: در همین زمینه ۵۶ فرصت سرمایه گذاری خوزستان به برخی کشور‌هایی که قرار است به این همایش دعوت شوند معرفی شده تا مهرماه این تعداد فرصت سرمایه گذاری به ۱۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

https://hoorkhabar.ir/713595کپی شد!
4434
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.