برق منطقه ای امان مردم خوزستان را بریده

نواقص فنی و تخصصی و بروز اشکال در ایستگاه‌های برق در سراسر استان خوزستان و به ویژه شهر اهواز کام مردم این استان را تلخ کرده و خاموشی‌های بدون برنامه در ساعات مختلف شبانه روز موجب اعتراض مردم این استان شده است.

هورخبر – براساس این گزارش تنها در بازه زمانی اول خرداد یعنی درست با آغاز طرح مدیریت مصرف و پیکسایی تا پایان تیرماه ۳۶۰ فیدر از ایستگاه‌های برق منطقه‌ای خوزستان بدون هیچ برنامه قبلی قطع شده است. مدت زمانی که مردم استان رنج کشیده خوزستان و شهر اهواز در گرمای بالای ۵۰ درجه این بی برقی را تحمل کرده اند بیش از ۲۷ هزار دقیقه بوده است.

متاسفانه مدیریت بسیار ضعیف شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در انجام تعمیرات و اورهال ایستگاه‌های برق چنان آسیبی به وجهه و اعتبار صنعت برق زده است که نه تنها اعتماد عمومی خدشه دار شده بلکه مسئولان استان خوزستان نیز از عملکرد این شرکت در حفظ و نگهداری شبکه برق ناراضی و معترض هستند.

گزارش‌ها حاکی است در حالی که وزارت نیرو و توانیر در تلاش هستند تا با کیلووات کیلووات صرفه جویی و تشویق مردم به رعایت مصرف، شبکه را پایدار نگاه دارند، کوتاهی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در انجام به موقع سرویس‌های نگهداری ایستگاه‌های برق، بیش از ۲۳۰۰ مگاوات خاموشی به مردم استان خوزستان و صنایع و کشاورزی و … تحمیل کرده است.

ایستگاه‌های برق منطقه‌ای خوزستان در شهر‌های سوسنگرد، شوش، هویزه، بهبهان، شادگان، دزفول، رامهرمز، آبادان  و… با مشکلاتی مانند اشکال در سر کابل، اشکال در پاور، اشکال در بریکر، اشکال در رله گراند، روغن ریزی، تنظیم نامناسب رله و بالا رفتن بار و بسیاری موارد دیگر روبرو هستند که همه این اشکالات در صورت تدوین برنامه صحیح برای بهینه سازی ایستگاه‌های برق می‌توانست با کمترین حادثه و با کمترین بی برقی و تنش پشت سر گذاشته شود.

لازم به ذکر است در همان روز‌های ابتدایی خرداد ماه ۱۴۰۲ ایستگاه میلاد آبادان در آتش بی تدبیری سوخت و پس از آن نیز در رامهرمز، دزفول و بهبهان شاهد حوادث مشابهی بودیم که دود تمام این بی مسئولیتی‌ها به چشم مردم خوزستان می‌رود که یکی از گرمترین سال‌های تاریخ معاصر را طی می‌کنند.

https://hoorkhabar.ir/713582کپی شد!
4988

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.