فرمانداری که ساکن شهرش نباشد نوبر است!

کارونی که اگر جوانان آن فضایی برای رشد پیدا کنند قطعا یکی از مستعدترین شهرهای کشور در حوزه های مختلف می شوند، امروز از عدم وجود یک فرماندار بومی ساکن این خطه رنج می برند. فرمانداری که اگر خانواده اش در شهر محل خدمتش زندگی می کردند بیشتر برای پیشرفت و توسعه آن تلاش می کرد.

هورخبر – سالهاست که تنِ رنجورِ خوزستانِ ثروتمند، خسته از عدم تعلق خاطر و نبود دلسوزی مدیران غیربومی با کمترین امکانات روزگار سپری می کند و هر دولتی برای شروع کارش و تبلیغاتِ پیش از انتخابات در این استان با شعار «استفاده از مدیران و نیروهای بومی» سعی در جذب مخاطب دارد، اما همانکه بر صندلی ریاست جمهوری و دولت تکیه می زنند، وعده هایشان را از یاد می برند، به چهارسال بعد می روند، معمولا توجیه «مافیا و پدرخوانده ها نگذاشتند» که هرگز در این مملکت مشخص نشد چه کسانی اند را علَم می کنند، دولتشان تمام می شود، و دولت بعد و همان وعده ها و ادامه دارد این ماجرا!

هرچند که خوزستان را تاکنون برای نیاز و چرخش چرخ اقتصاد کشور خواسته اند و پس از این هم وضع بر همین منوال است و بهانه ها دارند که نمی شود مدیران صنعتی را بومی بگذاریم به دلیل اینکه ارتباطات غیربومی ها در مرکز به بومی ها می چربد، اما دیگر فرمانداری که ساکن شهرش نباشد«خداوکیلی نوبر است».

یکی از شهرهایی که در استان خوزستان مورد ظلم واقع شده و مردم این دیار دست از نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر شسته اند کارون مظلوم است. کارونی که اگر جوانان آن فضایی برای رشد پیدا کنند قطعا یکی از مستعدترین شهرهای کشور در حوزه های مختلف می شوند، امروز از عدم وجود یک فرماندار بومی ساکن این خطه رنج می برند. فرمانداری که اگر خانواده اش در شهر محل خدمتش زندگی می کردند بیشتر برای پیشرفت و توسعه آن تلاش می کرد.

وقتی حسینی محراب بعنوان استاندار خوزستان منصوب شد همگان بر این باور بودند به دلیل شناخت وی از این استان، قطعا به مسئله غیربومی ها، غیر ساکن ها، زیاده خواهی باندها و گروه های قدیمی ورود می کند تا چرخ زنگ زده توسعه خوزستان غیور به چرخش دربیاد اما صد حیف، که تا کنون چنین چرخیدنی محقق نشده است!؟

حال از او می خواهیم بیاید از کارون جوان شروع کند و فرمانداری در آنجا منصوب کند که خود و خانواده اش درد حضور در این شهرستان را بدانند و ثابت کند که برای پیشرفت استانش با هیچ فردی تعارف و رودروایستی ندارد. در نهایت آنچه که امروز او باید بعنوان یک والی به کارون هدیه بدهد فردی با تعلق خاطر نسبت به این دیار و درک از مشکلات و چالش های آن است. شهری که با جمعیت جوانش قطعا می تواند به توسعه خوزستان کمک کند.

https://hoorkhabar.ir/713390کپی شد!
7324
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.