اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار به صنایع دریایی خوزستان

مدیرکل صمت خوزستان از اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای رونق صنایع دریایی استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

هورخبر –  حمیدرضا فلاح مدیرکل صمت خوزستان در نشست شورای اداری اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه یکی از صنایع مهم و مغفول مانده در استان صنایع دریایی است بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت صمت به صورت ویژه اقداماتی برای رونق این صنعت در استان انجام شده و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار به استان برای رونق بخشیدن به این صنعت در استان اختصاص یافته است.

مدیرکل صمت خوزستان ادامه داد: در حوزه زنجیره‌های ارزش در حال پیگیری برای ارتباط هر چه بیشتر بین زنجیره‌های تولید چهار حوزه صنایع فولادی، غذایی، پتروشیمی و سلولزی در استان هستیم و اقدامات خوبی در نیز انجام شده است.

فلاح با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معادن خوزستان افزود: در صدد هستیم تا پهنه‌های معدنی بیشتری را در استان شناسایی کنیم، رئیس جمهور تاکید ویژه بر راه اندازی معادن راکد و بهره برداری از معادن جدید دارند.

ایجاد ۷۳۰۰ شغل از ابتدای امسال تاکنون در خوزستان

مدیرکل صمت خوزستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون هفت هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ مورد در حوزه اصناف و باقی در حوزه معدن و صنعتی بوده است.

فلاح گفت: سهمیه ملی اشتغالزایی این دستگاه برای سال‌جاری ایجاد هشت هزار اشتغال در خوزستان است که طبق قولی که به استاندار خوزستان دادیم تلاش خواهیم کرد و ۱۵ هزار فرصت شغلی تا پایان امسال ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: ۲۰۰ طرح صنعتی در خوزستان در دست ساخت است که بالغ بر ۱۸ هزار فرصت اشتغالزایی ایجاد خواهند کرد، این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.

مدیرکل صمت خوزستان ادامه داد: اگر بانک‌های عامل کمک کنند می‌توان در کمترین زمان این طرح‌ها به بهره برداری برسند، این پروژه‌ها در صنایعی همچون بخش‌های سلولوزی و مواد غذایی در دست ساخت هستند.

برگشت به تولید ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان

فلاح افزود: برای امسال هدف‌گذاری شده که ۱۰۰ واحد راکد در خوزستان به چرخه تولید برگردند که برای این اقدام از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و تبصره ۱۸(پرداخت تسهیلات به سرمایه گذار) اقدام خواهد شد.

وی گفت: در حوزه دانش بنیان نیز اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال با همکاری وزارت صمت و بانک عامل به استان اختصاص داده شده تا پروژه‌های دانش بنیان در خوزستان تأسیس شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذار برای ایجاد چهار واحد دانش بنیان در خوزستان ثبت نام کرده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال فرایند ساخت ۴۰ واحد دانش بنیان در استان آغاز شود.

https://hoorkhabar.ir/713333کپی شد!
98