شرایط صدور پروانه ۲۰۰ واحد رمز ارز در خوزستان فراهم شد

مدیر کل صمت خوزستان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان گفت: تاکنون به ۸۵ واحد رمز ارز در استان مجوز داده شده و ۴۵ واحد بهره برداری گردیده است که برای تامین برق این واحدها نیز در بستر قانون و با مجوز شرکت برق اقدامات لازم انجام شده است.

هورخبر – حمید رضا فلاح مدیر کل صمت خوزستان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان اظهار داشت: تاکنون به ۸۵ واحد رمز ارز در استان مجوز داده شده و ۴۵ واحد بهره برداری گردیده است که برای تامین برق این واحدها نیز در بستر قانون و با مجوز شرکت برق اقدامات لازم انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست برخی صنایع استان برای افزایش سهمیه مواد اولیه دامه داد: سهمیه تامین مواد اولیه ‌صنایع پایین دست پتروشیمی از ظرفیت اسمی ۳۰ درصد به ۶۰ درصد و صنایع پایین دست فولاد از ۱۵ درصد به ۵۰ درصد نیاز به افزایش دارد که از ستاد تسهیل کشور خواستارم این مهم عملیاتی شود.

مدیر کل صمت خوزستان با بیان اینکه یکی از راه‌های تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی امکان استفاده از بستر فرابورس است ادامه داد: اگر این سازو کار در استان فراهم شود انگیزه برای فعالیت سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در استان بیشتر خواهد شد.

فلاح با اشاره به مشکل عدم ثبت کالاهای تولیدی منطقه آزاد اروند در سامانه جامع تجارت افزود: ثبت کالا در این سامانه با عنوان سرزمین اصلی قابل انجام است و به همین دلیل کالاهای تولیدی مناطق آزاد امکان ثبت در این سامانه را ندارند که این فرآیند باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت عرضه کالا در بورس برای صنایع افزود: به عنوان مثال شرکت‌های فولادی برای تامین مواد اولیه در بورس با مشکلاتی مواجه هستند و به ناچار باید از استان‌های دیگر، مواد اولیه خود را تهیه کنند.

فلاح خواستار تامین مواد اولیه زنجیره فولاد خارج از بورس شد

وی با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی خوزستان ۳۰ درصد تولید کشور را تامین می‌کنند افزود: متاسفانه واحدهای تولیدی پایین دست پتروشیمی در استان با مشکل تامین مواد اولیه روبه‌رو هستند.

ضرورت ارائه بسته‌های حمایتی تولید در خوزستان

وی گفت: هزینه تمام شده تولید در استان به دلایل زیادی از جمله شرایط نامناسب آب و هوایی بسیار بالا است به همین دلیل باید بسته‌های حمایتی و تشویقی برای شرکت‌ها و صنایع از سوی دولت در نظر گرفته شود.

فلاح افزود: افزایش ظرفیت توسعه صنایع پایین دست و کوچک باید با قدرت در استان پیگیری و دنبال شود چرا که این صنایع می‌توانند زمنیه تامین مواد اولیه، رونق تولید و ایجاد اشتغال استان را فراهم کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/713329کپی شد!
53