توصیه‌ها و هشدارهای ترافیکی پلیس خوزستان برای عزاداری‌های محرم

رئیس پلیس راهور استان توصیه‌ها و هشدارهایی را برای ارتقاء ایمنی ترافیکی عزاداران در ایام محرم ارائه کرد.

هورخبر –  سرهنگ فرید کریمی زاده رئیس پلیس راهوار استان خوزستان ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش محضر شهروندان ،اظهار داشت: بمنظور پیشگیری از حوادث ترافیکی برای هیئت ها و دسته های عزاداری و همچنین تسهیل در امر عبور و مرور پیرامون محل برگزاری مراسمات عزاداری، پلیس راهور استان با اجرای طرح های ویژه به منظور کنترل ترافیک اقدامات لازم را پیش بینی کرده و از شهروندان خواست نکات زیر را رعایت کنند.

۱- رانندگان گرامی با عنایت به افزایش میزان تردد عابرین در سطح معابر و عمدتا با البسه مشکی برای شرکت در مراسمات ضمن اتخاذ سرعت مطمئنه همواره به جلو توجه کافی داشته باشند.

۲- برابر مفاد آیین نامه راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دستجات و جمعیت ممنوع است؛ بنابراین رانندگان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه با فاصله مناسب از دستجات عزاداری حرکت کنند.

۳- برابر ماده ۲۰۷ آئین نامه راهور، نصب پرده و نوشته، گل مالی خودرو ها و هر عملی که موجب کاهش دید پیرامونی رانندگان شود تخلف بوده و توسط کارکنان پلیس راهور اعمال قانون می شود.

۴- مسدود نمودن معابر، یک طرفه کردن خیابان ها بدون مجوز پلیس راهور ممنوع بوده و برای مسئولین هیئت ها مسئولیت وپیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

۵- در صورت احداث هرگونه ابنیه برای برپایی مراسمات، در معابر نظیر داربست، چادر و.. ، ضمن رعایت ملاحضات ترافیکی و تامین روشنایی اطراف الزاما از علائم هشدار دهنده کافی مانند: چراغ چشمک زن، مخروطی، مثلث شب رنگ و… استفاده شود.

۶- از توقف دوبله و هر گونه سد معبر در تقاطع ها ورودی و خروجی معابر ،میادین ،و اماکن خصوصی و دولتی پیرامون محل های عزاداری جدا خودداری شود.

۷- مسئولین هیئت ها در صورت ضرورت عبور هیئت در معابر با به کارگیری عوامل انتظامات هیئت ها وهماهنگی و همکاری با عوامل پلیس راهور ، از بروز تصادف و ترافیک جلوگیری به عمل آورند و مراقب افراد خردسال و کودکان باشند.

۸- در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش بینی سهم مسیر تردد برای خودروها انجام گیرد و خصوصا همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید همچنین هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

رئیس پلیس راهوار استان در پایان گفت: با رعایت به توصیه های پلیس و همکاری مردم در این ایام، انشالله عزاداری محرم به صورت باشکوه برگزار شود و شاهد حوادث ناگوار رانندگی برای عزاداران نباشیم و از شهروندان میخواهیم با خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن سازی مسیرها داشته باشند.

https://hoorkhabar.ir/713265کپی شد!
6287
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.